Isus sau Iisus- Cum se scrie corect?

pentrusufletultau

I. Introducere

În urmă cu mai mulți ani, un student din Cluj mi-a atras atenția supărat, arătând spre titlul unei cărți pe care o aveam în mână. El a explodat, având un aer de expert: “Isus se scrie cu doi I. A scrie Isus cu un I e o blasfemie. Mi-a spus mie preotul din sat că Isus cu un I înseamnă măgar.” Nu-mi aduc exact aminte ce i-am răspuns, dar cu siguranță am fost cel puțin jenat de această replică.

Spre surprinderea mea, problema scrierii numelui Mântuitorului este încă actuală pentru mulți dintre cei cu care mă întâlnesc zilnic. Din această cauză, m-am decis să scriu acest articol. Nu am pretenția că el va clarifica orice dispută, dar cred că va aduce lumină măcar în câteva aspecte importante ale discuției noastre.

Image

II. Isus NU inseamna “magar”

Dacă discuția despre cum se scrie corect în românește numele Mântuitorului este…

Vezi articolul original 988 de cuvinte mai mult