4 lucruri ce le-aș schimba dacă m-aș putea întoarce în timp?

11 Mai

Mă întreb ce aș schimba, dacă ar fi posibil, în trecutul meu. Dorinta de schimbare are cu sine niste regrete personale. Sunt constient de acest lucru. Sunt unele lucruri care le-as schimba, unele as dori sa nu se intample iar altele le-as amana. Astazi doresc sa scriu despre lucrurile care le-as schimba cu scopul ca si cei ce citesc sa nu le repete in viata lor.

1. Timpul pocaintei mele.
Am cunoscut dragostea lui Dumnezeu in 2006 decembrie, am ales sa fac voia Lui si nu voia mea. Insa… am facut aceeasi promisiunea 4  ani inainte, fiind student. Mama mea a avut un accident, in acea perioada a stat inconstienta pentru 3 saptamani iar in ziua operatiei am promis lui Dumnezeu ca voi face voia Lui daca va avea grija de mama. Mama s-a invatat sa mearga si sa vorbeasca in urmatoarele 6 luni dupa operatie insa eu am uitat ce am promis. Insa peste 4,5 ani am facut alegea mea definitiva.
Daca as da timpul inapoi as recupera 4,5 ani. Biblia spune:

`Domnul nu întârzie în împlinirea făgăduinţei Lui, cum cred unii; ci are o îndelungă răbdare pentru voi şi doreşte ca niciunul să nu piară, ci toţi să vină la pocăinţă.` (2 Petru 3:9)

Eu am avut partea de aceasta indelunga rabdare a lui Dumnezeu.

2.As alege sa nu injur.
Inainte ca sa-L cunosc pe Dumnezeu intr-un mod personal am avut un limbaj inadecvat. Am folosit cuvinte murdare cu atata usurinta ca speriam pe unii. Nu foloseam aceste cuvinte in prezenta parintilor sau la scoala insa in randul prietenilor – foloseam foarte des cuvinte indecente. Uneori foloseam cuvinte indecente ca sa impresionez, uneori ca sa ma exprim. Prima data cand am folosit astfel de cuvinte a fost la varsta de 6 ani. Biblia spune despre felul nostru de vorbire:

` Nu înţelegeţi că orice intră în gură merge în pântece şi apoi este aruncat afară în hazna? Dar, ce iese din gură vine din inimă, şi aceea spurcă pe om. Căci din inimă ies gândurile rele, uciderile, preacurviile, curviile, furtişagurile, mărturiile mincinoase, hulele. Iată lucrurile care spurcă pe om; dar a mânca cu mâinile nespălate nu spurcă pe om.” (Matei 15:17-20)`

In dependenta de cuvintele care le foloseste cineva poti sa iti dai seama ce fel de om este in fata ta. Injuratul nu este o practica care ma face mandru dar a facut sa indeparteze unele persoane de mine. Schimbarea in mintea mea a avut loc odata cu pocainta mea. Dumnezeu este  Cel ce m-a schimbat.

3.  Nu mi-as impune punctul de vedere…
ci as dori ma mult sa il inteleg pe a interlocuitorului. Nu stiu de  ce am aceasta dorinta de-mi impune punctul de vedere dar am realizat ca   eu ma feresc de astfel de persoane. De ce as dori sa schimb aceasta mai devreme deoarece uni au ales sa se fereasca de mine deoarece insistam uneori sa faca lucrurile cum doream eu, nu altfel. Nu cred ca este vorba de a-mi impune autoritatea ci mai mult de cicaleala.
Sa fiu inteles- sunt lucruri asupra carora trebuie sa insiste orice persoana, e vorba de adevar si lucruri facute corect.

4. Nu as cauta aprecierea tuturora.
Aprecierile altora ma incurajeaza sa imi fac lucrul si mai bine. Imi aduc aminte de primii ani de profesor – daca profesorii care m-au invatat nu ma incurajam in ceea ce faceam atunci nici nu mai ramaneam in scoala. Ei mi-au aratat multa intelegere si m-au sustinut mult. Le sunt recunoscator pentru aceasta. Cand am reinceput antrenamentele de taekwon-do, antrenorul meu – Ghenadie Curbet, a stiut cum sa ma incurajeze in ceea ce faceam bine. Datorita lui am putut sa aleg sa fiu antrenor si eu. In lucrurile care sunt implicat apreciez incurajarile sincere insa nu caut sa fac pe bunul plac al tuturor. Ca sa ma fac inteles – cativa ani in urma, desi nu eram adolescent deja, cautam sa `pescuiesc` aprecierile de la oameni si, uneori, acesta era un scop al zilei. Cautam sa impresionez, sa sochez. O astfel de gandire este foarte obositoare deoarece te face un actor si nu poti sa afirmi cu tarie  pozitia ta.
Apostolii s-au ciocnit cu aceeasi problema:

`Atunci căpitanul Templului a plecat cu aprozii şi i-au adus; dar nu cu sila, căci se temeau să nu fie ucişi cu pietre de norod. După ce i-au adus, i-au pus înaintea soborului. Şi marele preot i-a întrebat astfel:  „Nu v-am poruncit noi cu tot dinadinsul să nu învăţaţi pe norod în Numele acesta? Şi voi iată că aţi umplut Ierusalimul cu învăţătura voastră şi căutaţi să aruncaţi asupra noastră sângele acelui Om.” Petru şi apostolii ceilalţi, drept răspuns, i-au zis: „Trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu decât de oameni!` (Faptele apostolilor 5:26-29)

Chiar si in fata oamenilor cu influienta ei au stat tari pe pozitie. O pozitie de invidiat.
Desi regrete as avea multe am o bucurie care le compenseaza pe toate – familia mea: sotia, mama, fratele, sora, ambele cumnate – sunt oameni care Il iubesc pe Dumnezeu si traiesc o viata fara regrete pentru vesnicie.  Dumnezeu a schimbat vietile oamenilor si le schimba si acum, si face acest lucru cu placere. O inima schimbata este un prilej de bucurie pentru tot cerul.
Ruga mea pentru tine este `Da un motiv de bucurie cerului!`. Dumnezeu este sursa bucuriei si tot El este cel ce schimba prin tine oameni.

Un răspuns to “4 lucruri ce le-aș schimba dacă m-aș putea întoarce în timp?”

  1. Neclintit Mai 12, 2013 la 12:01 #

    interesant

Lasă un răspuns

