Genesa 1 prezintă zile de creaţie sau epoci de creaţie?

17 Apr

„Buna.
Privitor la cele 7 epoci de creatie, asa cum ai aratat a fost o seara si apoi o dimineata arata ca defapt nu aveau cum sa fie 24 de ore. Numara orele de seara pana dimineata si vezi cate sunt.Faptul ca epocile incep cu seara si se termina dimineata inseamna altceva, mult mai frumos si real. Si pe deasupra nu are nimic a face cu evolutionismu.
Totusi este in corcondanta cu teoria Big Bangului, care de altfel atesta existenta unui Creator.”

1. Genesa capitolul 1 reprezintă zile de 24h.

Am adus mai multe argumente înt-un articol mai vechi, dar vreau să repet argumentele:
– când Moise a primit cele 10 porunci Dumnezeu i-a spus:

” Căci în şase zile a făcut Domnul cerurile, pămîntul şi marea, şi tot ce este în ele, iar în ziua a şaptea S’a odihnit: de aceea a binecuvîntat Domnul ziua de odihnă şi a sfin it-o.” (Exod 20:11)

– Anii de viaţa a lui Adam ne aduc un argument în plus. Adam a fost creat în a şasea zi:

„Dumnezeu a făcut pe om după chipul Său, l-a făcut după chipul lui Dumnezeu; parte bărbătească şi parte femeiască i-a făcut.
Dumnezeu S-a uitat la tot ce făcuse; şi iată că erau foarte bune. Astfel a fost o seară, şi apoi a fost o dimineaţă: aceasta a fost ziua a şasea.” (Genesa 1:27,31)

Dacă zilele creaţiei nu erau de 24 de ore,ci de perioade de ani atunci vârsta lui Adam nu putea fi dată corect :

„Iată cartea neamurilor lui Adam. ‘n ziua cînd a făcut Dumnezeu pe om, l-a făcut după asemănarea lui Dumnezeu.
I-a făcut parte bărbătească şi parte femeiască, i-a binecuvîntat, şi le-a dat numele de ,,om„, în ziua cînd au fost făcu i.
La vîrsta de o sută treizeci de ani, Adam a născut un fiu după chipul şi asemănarea lui, şi i-a pus numele Set.
După naşterea lui Set, Adam a trăit opt sute de ani; şi a născut fii şi fiice.
Toate zilele pe cari le-a trăit Adam, au fost de nouă sute trei zeci de ani;
apoi a murit.” (Genesa 5:1-5)

2. Faptul că fiecare zi se termina cu noapte şi iar dimineaţa arată consecutivitatea evenimentelor.

Versetul 1 din cartea Genesa menţionează „La început„, de fapt e începutul creaţiei, şi de la acest început perioadele de timp au început să fie separate prin dimineaţă şi noapte – separare care durează până acum.
După potop Dumnezeu a spus:

” Cît va fi pămîntul, nu va înceta sămănatul şi seceratul, frigul şi căldura, vara şi iarna, ziua şi noaptea!„” (Genesa 8:22)

Iar în cartea Ieremia ne aminteşte că ziua şi noapte îşi urmează acelaşi curs de la început fără schimbare:

” ,,Aşa vorbeşte Domnul: ,Dacă puteţi să rupeţi legămîntul Meu cu ziua, şi legămîntul Meu cu noaptea, aşa încît ziua şi noaptea să nu mai fie la vremea lor, atunci se va putea rupe şi legămîntul Meu cu robul Meu David, aşa încît să nu mai aibă fii, cari să domnească pe scaunul lui de domnie, şi legămîntul Meu cu Leviţii, preoţii, cari ‘mi fac slujba.” (Ieremia 33:20-21)

Anunțuri

12 răspunsuri to “Genesa 1 prezintă zile de creaţie sau epoci de creaţie?”

  1. alecsa Aprilie 17, 2010 la 21:18 #

    Trebuie gandita bine problema.Iata ceva ce ar fi bine de analizat:
    1.Cuvântul ebraic tradus prin „zi“ poate avea mai multe sensuri, printre care ‘o lungă perioadă de timp; timpul în care are loc un eveniment important’
    2.Evreii considerau că ziua începea seara şi ţinea până la următorul apus
    3.Geneza 2:4 vorbeşte despre „ziua când DOMNUL Dumnezeu a făcut pământ şi ceruri“. Această singură zi le cuprinde pe toate cele şase zile de creare menţionate în Geneza capitolul 1.
    4.Iar din pomul cunoştinţei binelui şi răului să nu mănânci, căci, în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreşit! Atentie Adam moare dupa sute de ani!!!
    5.24h.- nu este în armonie nici cu ştiinţa, nici cu Biblia. cuvântul „zi“ este un termen flexibil, care exprimă unităţi de timp de diferite mărimi!
    Şi aceasta una să nu vă rămână ascunsă, iubiţilor, că o singură zi, înaintea Domnului, este ca o mie de ani şi o mie de ani ca o zi.

  2. Alexandru Curbet Aprilie 17, 2010 la 21:35 #

    nu este nici o dovada pentru traducerea „zi” ca o perioada de timp. Ti-am adus si argumente, faptul ca in Biblie se mentioneaza aceeleasi sase zile de creatie in mai multe texte biblice – si nici intr-un caz nu e vorba de o perioada de timp. Citeste atent articolul.

    Moartea in Biblie nu este doar cea fizica ,moartea inseamna despartirea de Dumnezeu.

  3. cristina Aprilie 18, 2010 la 6:57 #

    Cuvintul original folosit in Biblie pentru „zi” poate avea intelegere de ani sau perioade mai indelungate.

    Diferenta este ca in Geneza, cuvintul „zi” este urmat de un numar, care este intodeauna folosit atunci cind se vorbeste de ziua de 24 de ore. Deci cele 6 zile din Geneza, sint zile formate din 24 ore fiecare.

  4. Alexandru Curbet Aprilie 18, 2010 la 13:07 #

    mulţumesc pentru completări, cristina.

  5. dragoor Aprilie 19, 2010 la 6:44 #

    Nu este asa. In primul rand primele 6 zile au avut o seara si apoi o dimineata. TOTUSI ziua a saptea nu are. Oare ce inseamana asta?

    Apoi! Pt a intelege trebuie sa ne imaginam, pe baza informatiilor din biblie, geneza. Deci Dumnezeu crea in timp ce toata creatia spirituala era de fata. Faptul ca era seara inainte si nu dimineata, vrea sa arate ca la inceputul zilei(epoci) de creatie nu stia nimeni cum va arata, sau ce va fi. Dupa ce Dumnezeu a creat prin Executantul Sau TOTUL era CLAR. De aceea ziua se termina cu dimineata. DIMINEATA totulu este clar.

    Si legat de comentariile anterioare: „Psalmi 90:4 Căci înaintea Ta, o mie de ani sunt ca ziua de ieri, care a trecut, şi ca o strajă din noapte.”
    2 Petru 3:8 Dar, preaiubiţilor, să nu uitaţi un lucru: că, pentru Domnul, o zi este ca o mie de ani, şi o mie de ani sunt ca o zi.

    -aceasta explica cum de ADAM a murit in aceeasi ZI. Acolo trebuie raportat la ziua dpdv al lui DUMNEZEU.

    Bine inteles zilele de creare au fost mult mai lungi, dar totusi nu milioane de ani. Pamantul poate avea totusi milioane de ani.

  6. Alexandru Curbet Aprilie 19, 2010 la 16:24 #

    Dragă dragoor,
    nu ai nici o dovadă a faptului că primele zile de creaţie pot fi intepretate ca o perioadă nedeterminată de timp.
    Nu se menţionează nicăieri că ar fi toată creaţia spirituală de faţă.
    Referitor la trimiterile de la 2 Petru 3:8 şi Ps 90:4 voi răspunde într-una alt articol.

    Ce înseamnă „ziua din dpdv a lui Dumnezeu” pentru tine?

  7. dragoor Aprilie 24, 2010 la 13:23 #

    Exista dovezi ca fiintele spirituale exista dinaintea creerii universului. Geneza 1:26 scoate in evidenta ca au fost cel putin doua „persoane” de fata. In plus acestea au fost implicate si dupa creere, ceea ce sugereaza ca au fost implicate si inainte sau cel putin prezente

  8. Alexandru Curbet Aprilie 24, 2010 la 13:57 #

    dragă dragoor,
    Genesa 1:26
    „Apoi Dumnezeu (Elohim)a zis: „Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră; el să stăpânească peste peştii mării, peste păsările cerului, peste vite, peste tot pământul şi peste toate târâtoarele care se mişcă pe pământ.”

    – nu e vorba de două persoane , ci de trei. În ebraică pluralul începe de la 3 persoane-Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul şi Dumnezeu Duhul Sfânt.

  9. dragoor Iunie 8, 2010 la 8:58 #

    Te indepartezi de la subiect. Treimea este alta discutie. Poate faci o tema separata.

  10. Alexandru Curbet Iunie 8, 2010 la 15:47 #

    dragă dragoor,
    chiar e foarte la subiect. Ţi-am răspuns la întrebare, nu ?

  11. Corrado Februarie 23, 2011 la 22:19 #

    Primele 5 carti ale Bibliei precum si Cartea lui Iov,au fost scrise de catre Moise.Asa ca daca nu stim in realitate cine a fost cu adevarat Moise,riscam sa citim Biblia ca sa ne umplem timpul sau în cel mai bun caz sa lecturam o poveste,ce-i drept frumoasa,dar tot doar o poveste fara nici o legatura cu realitatea.
    «Moise a fost instruit în toata întelepciunea egiptenilor» spune Noul Testament.Ceea ce înseamna aceste vorbe,în întelesul lor adînc,este ca întelepciunea cea mai profunda a egiptenilor i-a fost relevata.Ori aceasta nu putea fi altceva decît cunoasterea comunicata prin mistere.
    Noul Testament declara de altfel, ca «Moise îsi acoperea fata cu un val.» Cît despre natura acestui val,se disting cîteva aluzii în urmatorul text: «pîna astazi acelasi val (marama) se asterne pe lectura Vechiului Testament.»(2 Corinteni 3-14).Rezulta ca nu e vorba de un val de
    stola,ci de un val asezat asupra a ceea ce exprima cuvintele,asupra cunoasterii.Asadar,valul pe care îl purta Moise era în realitate juramîntul de pastrare a tacerii si secretului,pe care îl facuse în cursul initierii în mistere.
    Cînd a survenit marea întorsatura a vietii sale,cînd a acceptat misiunea pe care i-au încredintat-o destinul,a marcat acest eveniment substituind numelui egiptean un nume israelit.Primele cinci carti ale Vechiului Testament,reunite sub numele de Pentateuc,sînt atribuite lui Moise.Ele contin substratul întelepciunii,asa cum Moise dorea sa o comunice poporului sau,dar se amesteca acolo date mai mult sau mai putin istorice relative la creatia lumii si la primele rase umane.Ori Moise,în calitatea sa de adept,cunostea si folosea scrierea sacra a initiatilor,adica hieroglifele în cel de al treilea sens al lor,sens spiritual secret. El a scris textul Pentateucului în hieroglife egiptene.Aceste texte puteau fi întelese doar de preoti initiati.Dar,cînd israelitii s-au fixat în Palestina si dupa ce au trecut secole peste ei, cunoasterea hieroglifelor a scazut.Încetul cu încetul clerul a devenit din ce în ce mai putin familiarizat cu aceste caractere si nu a putut sa le mai descifreze decît cu greu.Cînd la aproape o mie de ani dupa exodul israelitilor, batrînii poporului au format colectia cartilor pe care le numim astazi Vechiul Testament,dificultatile traducerii scrierilor lui Moise în ebraica au fost imense.Caci Moise, scrisese cum o putea face un adept,iar batrînii,cît de culti ar fi fost, nu erau adepti.S-au produs frecvent contradictii; expresii simbolice au fost interpretate ca fapte reale;descrieri hieroglifice luate ca lucruri care ar fi existat; fraze descrise în frecvent contradictii;expresii simbolice au fost interpretate ca fapte reale;descrieri hieroglifice luate ca lucruri care ar fi existat;fraze descrise în imagini au condus la erori grave.Un singur exemplu este suficient: cele sase zile ale creatiei însemnau pentru Moise sase perioade lungi,numite simbolic zile pentru motive cunoscute de orice initiat.Dar cei care le-au tradus literal au crezut ca era vorba chiar de sase zile a douazeci si patru de ore.Rezultatul:primele carti ale Bibliei prezinta ciudatenii cînd le interpretezi literal,ciudatenii,deoarece stiinta zilnic confirma aceste texte asupra multor puncte. Dar lectura lor devine extrem de rodnica atunci cînd îi proiectezi lumina adusa de întelegerea a ceea ce se învata în templele misterelor din Egipt.Moise trebuie deci revendicat ca unul din personajele cele mai însemnate, aparînd din transa obscura a initiatilor.

    Cu respect.

  12. Alexandru Curbet Februarie 25, 2011 la 21:49 #

    Dragă Corrado,
    greşeşti – deoarece Domnul Isus a făcut referire la zilele creaţiei ca fiind 6 zile obişnuite, nu perioade de ani.
    Iar ideea precum că Moise ar face parte din ceva mistic e fără fond şi greşită.
    Expresia „Moise îsi acoperea fata cu un val.” se referă doar la un singur caz şi nu e cu referiri mistice.

    Te rog să-mi arăţi locul în NT unde este expresia «Moise a fost instruit în toata întelepciunea egiptenilor»

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: