Cotidianul – „Documentarul „Zeitgeist“ nu are acoperire in realitate”

Un regizor necunoscut gaseste modalitatea de a iesi din noaptea anonimatului si face un film care loveste in bazele crestinismului. Crestinismul rezista, asa cum a rezistat de 2.000 de ani, dar de regizorul Peter Joseph, care a facut filmul „Zeitgeist“ – „Spiritul timpului“, nu sunt sigur ca o sa-si mai aduca aminte cineva peste un deceniu. Peter Joseph acuza Biblia de plagiat, pe Iisus il denunta ca n-a existat si ca este zeul egiptean Horus al soarelui, iar nasterea sa o interpreteaza ca pe o afacere astronomica. Regizorul arunca informatii la intåmplare, cu intentia de a soca. Nu sta nimeni sa ii verifice spusele si el pe asta se bazeaza, pe emotie, nu pe scepticismul unora care i-ar pune la indoiala dezvaluirile. Zice ca Iisus s-a nascut pe 25 decembrie, in aceeasi zi cu semizeul Attis din Frigia, iubitul zeitei Cibele, zamislit de o fecioara, care ca si Måntuitorul a fost crucificat si pus într-un mormânt din care a inviat peste trei zile; cu zeul Dionysos, care transforma si el apa în vin; cu zeul solar persan Mithra, nascut dintr-o fecioara in pestera, unde magii ii aduc daruri, iar la maturitate isi face 12 discipoli si moare pe o cruce de pe care se ridica la cer in preajma echinoxului.

Iulius Africanul aduce in discutie ziua de 25 decembrie

Nicaieri in Noul Testament nu scrie ca Iisus s-a nascut pe 25 decembrie.
In primele secole, crestinii nu au fost preocupati de sarbatoarea Nasterii Måntuitorului. Problemele doctrinare au absorbit infinit mai multa energie si discutii printre teologi, decåt fixarea unor sarbatori cu data neprecizata in scripturi. Påna in jurul anului 325, cånd au loc lucrarile Sinodului de la Niceea, nasterea Måntuitorului a fost sarbatorita pe 6 ianuarie, odata cu Boboteaza, pe 28 martie, in preajma echinoxului, pe 2 aprilie, 19 aprilie sau 20 mai. Gnosticul Basilide, care a trait in secolul al II-lea d.Hr., a ales ziua de 6 ianuarie ca zi de botez a lui Iisus pentru a combate cultul pagån al zeului egiptean Osiris. Traditia pagåna sustinea ca in dimineata zilei de 6 ianuarie, Osiris binecuvånta apele Nilului cu puteri ceresti. Asa se face ca Basilide a confiscat de la pagåni ziua de 6 ianuarie, iar ceva mai tårziu, o parte din bisericile din Orient au inceput sa sarbatoreasca in aceeasi zi si Craciunul. Primul crestin care aduce in discutie ziua de 25 decembrie este istoricul si calatorul libian Iulius Africanul, raposat in anul 240. In Chronografie, opera sa capitala, calculeaza ca, daca admitem ca Iisus a fost conceput pe 25 martie, de Bunavestire, ziua sa de nastere ar trebui sa cada pe 25 decembrie.

Filmul seamana cu romanul Codul lui da Vinci
La Sinodul de la Niceea se confisca o noua aniversare pagåna, cea a zeului Mithra, al carui cult era extrem de puternic in acea perioada in Imperiul Roman. Aspectul acesta a fost neglijat de regizor in filmul „Zeitgeist“. Cum va spuneam, zeul solar persan Mithra s-a nascut pe 25 decembrie intr-o pestera, iar magii i-au adus daruri. Tot la Sinodul de la Niceea este condamnata erezia ariana. Secta ariana sustinea ca fiinta lui Dumnezeu este unica si incomunicabila, de unde s-a speculat ca Fiul nu are o natura identica cu Tatal, facånd diferenta între „nascut“ si „creat“ si s-a tras concluzia ca Fiul este inferior Tatalui. Incepånd din acest moment, cele doua mari momente din viata Måntuitorului, nasterea si botezul, comemorate påna atunci pe 6 ianuarie, incep sa se desparta treptat. Craciunul este adoptat pe 25 decembrie, care coincide asadar cu ziua de nastere a zeului Mithra, incepånd din anul 354 d.Hr., cånd la Roma era episcop Liberius. Filmul lui Peter Joseph seamana ca mesaj cu Codul lui da Vinci si se adreseaza maselor neinstruite, care inghit pe nemestecate o multime de chestii de un senzationalism ieftin, cu scopul de a pune la indoiala crestinismul. E ca si cum cineva care ar vrea sa fie bagat in seama cu tot dinadinsul i-ar måzgali din cånd in cånd mustati Giocondei. Mustatile se sterg singure, epigonul moare uitat, doar suråsul Giocondei ramåne nemuritor.

Autorul «Zeitgeist» pregateste seria a doua
„Zeitgeist“, un film de doua ore difuzat pe Internet, este un nou atac frontal la adresa crestinismului. Mesaje de tip spam îl promoveaza, ca pe un virus. Documentarul, ai carui finantatori au ramas în umbra, încearca sa demonstreze ca religia, în speta crestinismul, este o perdea de fum, iar lumea în care traim se afla sub controlul celor care au raspandit-o. Documentarul „Zeitgeist“ (Spiritul timpului) a fost realizat în anul 2007 de regizorul Peter Joseph. Este un film care aduna dovezi în scopul de a „demonta“ crestinismul bucata cu bucata. In opinia realizatorului, totul este politica si manipulare, indiferent de era în care traim. La baza „demonstratiei“ lui Joseph stau coincidentele pe care le gaseste autorul între crestinism si religiile pagâne. Peter Joseph sustine ca Zeitgeist a fost creat pentru a-i inspira pe oameni sa priveasca lumea dintr-o perspectiva mai critica. Filmul este împartit în trei capitole: „Cea mai grozava poveste spusa vreodata“, „Întreaga lume e un teatru“ si „Nu-i luati în seama pe cei din spatele cortinei“. Prima parte a documentarului analizeaza Biblia, mergând pe ideea ca Iisus, fiul lui Dumnezeu, nu a existat. „Povestea istorica a Bibliei“, asa cum o numeste producatorul filmului, este bazata pe principii astrologice scoase la iveala de catre civilizatiile antice, mergându-se pâna la ideea ca Biblia este un plagiat. (Adrian Velea)

Sursa: Cotidianul

Reclame