Cum să deosebeşti în reacţiile redox care este oxidantul şi care este reducătorul?

5 Mai

Mulţi elevi se confruntă cu o greutate  când dau de reacţiile redox : memorează cu greu care din elemente este reducător şi care este oxidant . Azi vă propun o metodă ca să memorizaţi mai uşor : metoda PORC .
Este o metodă  foarte simplă . PORC trebuie citită astfel :
Primeşte
Oxidantul
Reducătorul
Cedează
Şi încă ceva – oxidantul îşi schimbă starea de oxidare de la + spre – . De exemplul de la starea +5 la starea +3 a acceptat (primit ) electroni , la fel ca şi în cazul în care şi-a modificat starea de oxidare de la +3 la -1 .
Oxidantl îşi schimbă starea de oxidare  în sens  opus , de la + şa – .

10 răspunsuri to “Cum să deosebeşti în reacţiile redox care este oxidantul şi care este reducătorul?”

  1. ghenadiana Mai 6, 2009 la 17:07 #

    Nu m-am priceput niciodată prea mult în chimia, învăţam ca să obţin note şi nici nu mi-a prea plăcut, dar văd că e destul de interesantă , mai ales cînd propui aşa metode interesante de a o învăţa. Unde era blogul tău cînd am învăţat eu chimia? Poate aş fi avut succese mai mari!
    Continuă să scrii, cred că sunt foarte utile, mai ales că mulţi candidaţi la bac îşi aleg chimia ca examen la solicitare!!!!

  2. Alexandru Curbet Mai 6, 2009 la 19:38 #

    şi eu am aflat aceste reguli mnemotehnice doar la facultate . Studenţii de la facultatea de chimie sunt foarte inventivi .
    Mulţumesc pentru încurajare.

  3. taniusha Noiembrie 22, 2009 la 21:08 #

    insfirsit am inteles :) bv pt blog super
    scrie te rog zilnic sau macar saptaminal ca sa inteleg si eu :)

  4. Alexandru Curbet Noiembrie 23, 2009 la 7:10 #

    cu plăcere, Tatiana.
    Nu sunt sigur că voi putea posta ceva zilnic , dar când o voi face te voi anunţa.

  5. veronica Ianuarie 19, 2011 la 19:59 #

    salut,eu am terminat specialitatea romana-greaca dar nu lucrez in acest domeniu si acum mi sa propus un post de profesoara de chimie(desigur sa fac careva studii in chimie si in paralel sa lucrez in domeniu dat)darrr ma gindesc ca n-as putea face fata dar dupa cele spuse mai sus totul pare a fi mai simplu decit gindeam,sper sa am curajul sa merg inainte,articolele postate sun super

  6. Alexandru Curbet Ianuarie 19, 2011 la 22:10 #

    Dragă veronica, cunoşti domeniu pe măsură ce te adânceşti în el. Succese mari.
    Îţi sugerez să găseşti problemare cu probleme rezolvate (în cazul tău) şi să participi cu elevii la cât mai multe concursuri. Acestea te obligă să te autoperfecţionezi pe neobservate.

  7. ioana Martie 31, 2013 la 22:00 #

    acum am vazut aceste mici trucuri, pentru reactiile redox este mult mai simplu trebuie sa stii ca oxidantul se reduce si reducatorul se oxideaza si ca oxidare=DARE si reducere=CERE!

  8. Cristina Iulie 4, 2013 la 18:07 #

    ce interesant…cat m-am chinuit sa retin care este reducatorul si oxidantul…acum sigur o sa retin…merci…daca as fii stiut mai dinainte ce usor mi-ar fii fost…dar inca nu este prea tarziu deoarece vreau sa dau la facultatea de farmacie…urati-mi succes si daca mai stiti trucuri din acestea …..imi vor fii de folos…inca odata multumesc

  9. chemanonim Iulie 12, 2013 la 15:53 #

    Reblogged this on wp2wp.

  10. gabrielldan August 31, 2014 la 14:52 #

    Merci foarte mult. Ma pregatesc pentru licenta la Biochimie in februarie 2015 si cu ajutorul tau am invatat sistemul periodic intr-o ora nu in trei. O jumatate de ora aseara si o jumatate de ora astazi. Precum si Z fiecarui element.
    Multumesc!

Lasă un răspuns

