Cum să înveţi sistemul periodic în 3 ore . (sistemul periodic vesel )

1 Apr


Fiind la facultate am avut ocazia să învăţ sistemul periodic (Tăbliţa lui Mendeleev) pentru un examen . Nu mi-a luat mult timp să-l învăţ deoarece el (sitemul ) se învaţă cu poezii – inventate de studenţii de la Facultatea de Chimie . Ţin să menţionez că nu eu sunt autorul .

Deci , vă propun astfel de poezii doar pentru câteva grupe din Sistemul Periodic :

Grupa 1-a principală

LiNa Kare RabCasa Fratelui (Li ,Na ,K,Rb ,Cs ,Fr)

Grupa 2-a principală .

Behăie Măgarul Care Sare BaRa (Be ,Mg ,Ca,Sr, Ba,Ra)

Grupa 3-a principală .

BAlul Gainilor In Tailanda (B,Al , Ga,In ,Tl)

Grupa 4-a principală .

Nu o ţin minte , dar puteţi inventa ceva şi voi .

Grupa 5-a principală .

Nataşa şi Paşa Ascultă Slujba în Biserică . (N,P,As,Sb,Bi)

Grupa 6-a principală .

O , Si Seniora Te Pocnesc . (O,S,Se,Te,Po)

Grupa 7-a şi a 8-a sunt uşor de reţinut .


Prima serie a elementelor tranziţionale .

Acest text l-a inventat o colegă de la Facultatea de Chimie , Emiliana-Mariana . Dacă ştiţi prima serie a elementelor tranziţionale atunci cu uşurinţă veţi reţine şi celelate serii .

Scade Timpul Vremea Curge Mâne Fericirea Conduce Nimeni nu Cunoaşte Zâna .

Aceasta e tot . Şi nu uitaţi că memorizarea pe de rost nu face sens dacă nu aveţi nevoie de aceste lucruri . Apropo , este o metodă de a memoriza unele lucruri mai uşor .

Mendeleev a muncit 15 ani asupra sintetizării cât mai eficiente a Sistemului periodic pentru a-l visa într-o noapte . Dumnezeu răsplăteşte munca căci este scris :

Du-te la furnică, leneşule; uită-te cu băgare de seamă la căile ei şi înţelepţeşte-te!
Ea n-are nici căpetenie, nici priveghetor, nici stăpân; totuşi îşi pregăteşte hrana vara şi strânge de ale mâncării în timpul secerişului.
Până când vei sta culcat, leneşule? Când te vei scula din somnul tău? Să mai dormi puţin, să mai aţipeşti puţin, să mai încrucişezi puţin mâinile ca să dormi!…

Şi sărăcia vine peste tine ca un hoţ, şi lipsa, ca un om înarmat.” (Proverbe 6:6-11)

98 răspunsuri to “Cum să înveţi sistemul periodic în 3 ore . (sistemul periodic vesel )”

  1. ghenadiana Aprilie 1, 2009 la 16:31 #

    Interesantă modalitate de a asimila sistemul periodic. Eu nu l-am asimilat aşa la timpul meu, dar dacă îmi sugera cineva această idee, l-aş fi reşinut, cred, pînă azi.Bravo

  2. Alexandru Curbet Aprilie 1, 2009 la 17:46 #

    Aşa e , metoda e foarte simplă . Astfel de reguli mnemotehnice se folosesc des la facultate . Poate în viitorul apropiat voi prezenta şi regula cu reacţiile redox .

  3. BAC2009 Aprilie 1, 2009 la 19:43 #

    wow, interesant si simplu, ca orice ce prinde bine, daca imi permiti sa preiau informatia si sa o plasez la mine pe site, o sa fie util multora, desigur ca voi plasa la sfirsitul articolului sursa si linku cum se cuvine

  4. Alexandru Curbet Aprilie 1, 2009 la 20:51 #

    dacă menţionezi sursa e ok .

  5. BAC2009 Aprilie 1, 2009 la 21:36 #

    Este, îți mulțumesc, uite și linku http://www.bacmd.com/info/103-sistem-vesel

  6. Natalia Aprilie 1, 2009 la 22:14 #

    Eu personal aveam o fobie foarte mare pentru sistemul periodic, dar acum m-am convins ca nu este ceva greu, ci foarte interesant şi chiar distractiv.
    Bravo !!!
    Nota 10

  7. Alexandru Curbet Aprilie 1, 2009 la 22:27 #

    Mă bucur că l-aţi apreciat . Aceasta mă încurajează să mai postez articole similare . Poate o să vedeţi ce simplă e fizica şi chimia .

  8. Adrian & Violeta Blajinschi Aprilie 2, 2009 la 11:01 #

    Simplu si usor. Bravo Alexandru, esti un profesor de exceptie! (si o persoana de exceptie, o spunem mereu)

  9. Alexandru Curbet Aprilie 2, 2009 la 16:13 #

    Mulţumesc mult pentru apreciere. Sentimentul este reciproc.

  10. mihai Aprilie 2, 2009 la 20:23 #

    foarte original. bravo autorilor

  11. Alexandru Curbet Aprilie 2, 2009 la 20:53 #

    Mulţumesc .

  12. nadiacaisin Aprilie 2, 2009 la 22:06 #

    Da, nu m-am gindit ca poate fi asa de vesel sa inveti chimia. Merci de idee.

  13. Alexandru Curbet Aprilie 3, 2009 la 5:53 #

    Cu mare plăcere .

  14. diana Iunie 17, 2009 la 15:01 #

    acum termin Facultatea De Chimie si in clasa a7a am avut o profesoara foarte de treaba care ne-a dat aceste poezii.a fost o idee foarte buna.si foarte usoara. si acum visez cele 8 grupe principale datorita poeziilor:).
    La grupa a4a poezia care am invatat-o eu e:
    CA Si GErmanii SuNt PlayBoy.
    si la grupa a 7a e..
    Fotbal CLub BRazilia Italia ATaca.
    Am scris cu litere mari elementele din poezii.Sper sa va fie de folos.Si spor lA invatat.

  15. Alexandru Curbet Iunie 17, 2009 la 16:08 #

    Mulţumesc mult , Diana , cred că o să modific articolul astfel încât să fie toate grupele din Sistemul Periodic.

  16. Sorina Octombrie 9, 2009 la 13:36 #

    Cand eram in scoala generala (nu spun cati ani au trecut de atunci! :D ), profesoara de geografie a folosit o metoda similara de a ne invata ordinea planetelor, plecand de la Soare; un joc de cuvinte foarte amuzant si instructiv, totodata:
    Miercuri, vineri – post; marti, joi, sambata – unii nebuni postesc. In traducere: Mercur, Venus, Pamant, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun, Pluto.
    Dupa cum se vede, inca o stiu! ;)
    Atat de mult mi-a placut aceasta metoda si atat de eficienta (cel putin, in cazul meu) a fost, incat in sistemul asta retin si astazi lucrurile noi… :)

  17. Alexandru Curbet Octombrie 9, 2009 la 21:36 #

    Dragă Sorina,
    regulile mnemotehnice sunt de mare ajutor. În facultate, le foloseam cu succes.
    Noi aşa am învăţat care element într-o reacţie redox este oxidant care reducător, vezi articolul
    https://alexcurbet.wordpress.com/2009/05/05/cum-sa-deosebesti-in-reactiile-redox-care-este-oxidantul-si-care-este-reducatorul/

  18. Sorina Octombrie 13, 2009 la 17:25 #

    Aaaa, mi-am mai amintit o poezioara de la fizica (pentru stabilirea sensului curentului dintr-un camp magnetic, parca): „Noi, curentul cel indus,/ totdeauna ne-am opus/ fortei care ne-a produs”. Mai era o chestie cu inchiderea palmei sub forma de pumn (cu degetele in sensul spirelor bobinei) iar degetul mare indica sensul curentului… Gaselnite de’ale dascalilor… Daca ar sti ca inca imi mai aduc aminte de ele!… ;) (Sper ca nu le-am confundat „destinatiile”! :) )

  19. Alexandru Curbet Octombrie 13, 2009 la 19:25 #

    Super poezie. Mulţumesc mult. Poate o voi folosi şi eu.

  20. Zamfir POP Noiembrie 16, 2009 la 0:10 #

    Răspunsul pentru BAC2009 este valabil şi pentru mine? Sper!

  21. Alexandru Curbet Noiembrie 16, 2009 la 6:55 #

    Cu plăcere, atunci.

  22. anonim Noiembrie 26, 2009 la 22:45 #

    Poezie grupa a 4 -a :D

    Ca SI GErmanii SuNt PlayBoy

  23. Marc Casian Nicolae Ianuarie 12, 2010 la 21:39 #

    grupa 1 principa e si asa Hai LINA Ka RuBidiu CoSta FRanci

  24. Alexandru Curbet Ianuarie 15, 2010 la 16:54 #

    Mulţumesc şi de această variantă. oricum, studenţii sunt foarte inventivi. Mai ales cei de la chimie.

  25. Julee Februarie 10, 2010 la 14:59 #

    si eu mai stiu…..la a 7-a grupa si la a 8-a…tot de la o profa……
    7 – FoCLorul BRuiaza Inteligenta ArTistilor
    8- HErcule NE ARata KRacii XEnei RazboiNice

  26. rodicuta Februarie 25, 2010 la 11:04 #

    super!!!!!!!!!!!mia placut mult

  27. cristi Aprilie 27, 2010 la 18:02 #

    nu cred ca este foarte bine sa invatati o popezie deoarece daca te intreaba profesorul spune toate simbolurile ……stai si tecuti vrsuri din”eminescu”asa ca le inveti din practica………….

  28. Alexandru Curbet Aprilie 27, 2010 la 19:24 #

    am spus că poezioarele au fost inventate de studenţi , nu elevi. Iar la facultate sunt unele obiecte la care trebuie să ştii sistemul periodic.

  29. irina Iunie 21, 2010 la 21:00 #

    gr 4 a:ca si germanii sunt plebei
    io o stiu de la o colega de la a 7 B

  30. Madalina Noiembrie 16, 2010 la 10:29 #

    La a4.a grupa puteti spune BALul din GAlati IN TImisoara:))cv in genu ne.a dat j noua dna prof

  31. Madalina Noiembrie 16, 2010 la 10:32 #

    Scz.a e la a 3.a:D..la a 4.a dna ne.a dat Ca SI GErmanii SuNt PitBulii..mai usor..ne amintin de kini:))

  32. Alexandru Curbet Noiembrie 19, 2010 la 18:21 #

    Mulţumesc , Mădălina.

  33. iulia Decembrie 23, 2010 la 16:45 #

    stiu si eu cateva :d
    la gr a VII – a A – fata colonelului Bromentiu intra atenta
    la gr a IV – a A – comandantii seisti gem stand pe plumb
    sper sa va fie de ajutor ;) cum ne-a fost si noua :)

  34. Alexandru Curbet Decembrie 23, 2010 la 20:29 #

    Dragă iulia , orice informaţie e binevenită . Mulţumesc mult.

  35. mihai Ianuarie 7, 2011 la 15:53 #

    am gasit un site super cu compuneri si am luat 10 pentru ca am copiat una despre eminescu (site şters de administrator) intrati si voi !!!

  36. mihai Ianuarie 7, 2011 la 15:54 #

    puteti gasi un tabel shi mai bun pe wikipedia. este in romana shi acolo se afla tot ce iti trebuie .

  37. Alexandru Curbet Ianuarie 7, 2011 la 22:39 #

    Dragă mahai,
    nu sunt de-acord cu copiatul şi din acest motiv şi am şters adresa site-ului cu pricina. Faptul că ai copiat – nu este un motiv de laudă. Şi nici nu-ţi face cinste.

  38. chaosed Ianuarie 16, 2011 la 0:34 #

    numai ca nu inveti, TOCESTI

  39. mihaela Februarie 7, 2011 la 17:42 #

    e extraordinara poezioara :) iti multumesc din inima ca te gandesti putin si la noi cei care nu prea intelegem daca toti profesori ar fi ca tine numai bine ar fi in romania asta :) chiar ma ajutat foarte foarte mult multumesc inca odata :)

  40. Alexandru Curbet Februarie 7, 2011 la 17:52 #

    mihaela,
    mă bucur că te-a ajutat, doar că nu sunt din România ci din R.Moldova.

  41. IULIU Februarie 19, 2011 la 15:50 #

    DA O DA WOW CE SUPER E TECHNICA ASTA DE MEMORARE AXATE DIRECT PE MEMORAREA ELEMNTELOR TABELULUI DACA TEAR INVATA DE MIC IN CLASELE 2 3 4 O POEZIE DIN ASTA IN CARE SA O MEMOREZI SI CAND VINE TIMPUL SA O INVETI IN A 5 SAU NU MA I STIU DIN A6 DOAR SA SPUI POEZIA SI SA STI AR FI GROZAV AR REVOLUTIONA INVATAMANTUL >D AM SI EU TECHNICILE MELE DE MEMORARE FOARTE BUNE DOAR CA SE AXEAZA PE A MEMORA CAT MAI MULT IN VIATA DE FIECARE ZI ORCUM GROZAV ESTI TALENTAT :D ALEXE RECUNOSC .DAR UNDE POT LUA POEZIA PROPIU ZISA CA NAM CHEF SA COMPUN EU UNA ACUMA. O DA ADICA SUCEES CELOR CARE AU AVUT IDEA DE A MEMORA PRIN TECHNICA ASTA .

  42. Alexandru Curbet Februarie 19, 2011 la 18:23 #

    Dragă IULIU,
    dacă nu ai nevoie să o înveţi nici nu e obligatoriu. Am spus că aceste poezii au fost inventate de studenţii de la facultatea de chimie.

  43. rzv Martie 22, 2011 la 10:44 #

    la grupa 5 principala ar fi mult mai usor:

    NaPoleon AScute SaBia BIne

  44. Alexandru Curbet Martie 22, 2011 la 20:41 #

    Dragă rzv, mulţumesc mult, într-adevăr e o variantă reuşită.

  45. Ciobi Aprilie 2, 2011 la 9:15 #

    pt ultima grupa ar merge „Nea’ Arhimede Karaie Xeroxul Ranit”… :P
    Si pt a IV-a era „Ca Si GErmania SuNtem PraBusiti”…care desi nu e adevarat se tine minte usor :P
    Dar yo astea si pe cele prezentate mai sus le stiu de de vreo 9 ani de cand eram intr-a 7-a, de la profa de chimie :D

  46. Mara Aprilie 28, 2011 la 15:49 #

    Noi am invatat altfel unele.
    Grupa I: Hai LiNa K RaBdarea CoSta FRanci.
    Grupa IV: Calul Si GhEpardul SuNt PlumBosi.
    Grupa VII: FolCLorul BRoastelor In Atlantic. [:

  47. Alexandru Curbet Aprilie 28, 2011 la 21:20 #

    Mara, mulţumesc pentru aceste versiuni. Sper să fie de ajutor.

  48. Alexandra Mai 15, 2011 la 10:48 #

    Grupa a4A: Ca si germanii sunt plebei
    C-carbon
    si-siliciu
    ge-germaniu
    sn(SuNt)-staniu
    pb(PleBei)-plumb

  49. Alexandra Mai 15, 2011 la 10:51 #

    Gr I:Hai LiNA K RaBdarea CoSta FRanci

  50. viorel Iunie 27, 2011 la 19:46 #

    Perioada a 4-a Scatiu Titi vine cu rugaciuni mincinoase feriti copiii; Nicu zanaticu’ gagaie si geme

  51. eva Octombrie 8, 2011 la 19:13 #

    buna
    multumesc mult pentru poezioare, super super tari
    o sa ma ajute mult
    sunt primu an la fac de chimie si am cam uitat acum dupa vacanta mare din lucrurile pe care le stiam
    am o intrebare :ce semnifica fiecare culoare in care sunt incadrate elementele ?

  52. eumiealmeu Octombrie 28, 2011 la 18:17 #

    am râs la idee şi pentru că propoziţiile sunt foarte amuzante.
    o să iau acest link şi-l aşez la mine, în cadrul unei postări care vorbeşte despre două cărţi prin care poţi învăţa mai uşor chimia şi fizica.
    ceva care să uşureze principiile fizice n-am găsi? :-)
    aş fi vrut să mă abonez şi cred că am fost cam neatentă, dar n-am găsit locul unde ar trebui să introduc adresa mea de mail.
    spor-t :-)

  53. vlad Noiembrie 15, 2011 la 15:09 #

    domnule profisor sper ca om sa pot invata ceva

  54. iulian Noiembrie 21, 2011 la 23:26 #

    la ultima ar fi mai bine near croseta xeron

  55. Flory Ianuarie 21, 2012 la 12:47 #

    este asa: 1:Hei Lina Ca Rabdarea Costa Franci.
    2:Behaie Magarul Care Sare bara.
    3:Balul Gainilor In Tailanda
    4:Ca Si Germanii Sunt Pleybey
    5:Napoleon Ascute Sabia Bine

  56. anca-narcisa Februarie 26, 2012 la 13:01 #

    interesanta acesta procedur ade a invata. chear mi-a fost de mare folos

  57. Alexandru Curbet Martie 1, 2012 la 22:38 #

    Mă bucur că v-au fost de folos.

  58. cezarel fitzosu Martie 13, 2012 la 11:42 #

    salut
    eu stiam asa cand invatam cu colegii:

    H-haide Be-behaie B-balul C-ca N-Napoleon
    Li-lina Mg-magarul Al-la fel (balul) Si-si P-Napoleon
    K-ca Ca-care Ga-galilor Ge-germanii As-ascute
    Rb-rabdarea Sr-sare In-in Sn-sunt Sb-sabia
    Cs-costa Ba-ra Tl-thailanda Pb-plebei Bi-bine
    Fr-Franci

    O-o
    S-suava
    Se-senorita
    Te-te
    Po-pocnesc

  59. andreutza Aprilie 21, 2012 la 18:58 #

    Eu la 2 stiu asa -BE E MAGARUL CARE SARE BARE
    si la 5 stiu asa -NU POTI ASPIRA SUB BIBLOTECA

  60. Narcisa Aprilie 26, 2012 la 15:19 #

    Dar la Grupele secundaree nu sunt poezii:((:((:((..?

  61. Delia Septembrie 2, 2012 la 10:17 #

    Grupa a4-a eu stiu ca e :Ce SIberie Geroasa SaNie Pe Burta :)

  62. Deea Octombrie 8, 2012 la 14:38 #

    e super tare maine ma askulta la chimie dak nu stiu 3 uratim bafta:)):*

  63. otilia Noiembrie 5, 2012 la 20:19 #

    super fain ,m-am chinuit vreo 3 ore sa invat sistemul pe grupe ,si nu am reusit ,poezia am invitat-o in 10 min. multumesc

  64. b0oYs Noiembrie 25, 2012 la 20:00 #

    Bravo , pt ca i-ai invatat pe copii cum sa invete la chimie :D

  65. calin Noiembrie 30, 2012 la 11:11 #

    la grupa 5 ar mai putea fi :Nu Pune AScutitoarea SuB BIrou

  66. silvius Decembrie 13, 2012 la 19:26 #

    cred ca era asa…….
    gr a IV-a
    Nea Pavel AStupa SoBa Bine

  67. silvius Decembrie 13, 2012 la 19:27 #

    si gr a V-a….
    O Suava Seniorita Te Pocnesc…..

  68. silvius Decembrie 13, 2012 la 19:35 #

    gr secundare
    FeRuOs Corhir,… Nicu PeDaleaza ProsT,… Cupru Aur si Argint,… Zi Codul Hungariei

  69. dogaru Februarie 7, 2013 la 19:48 #

    cea mai buna metoda de retinere a valentelor bravo

  70. paula Februarie 11, 2013 la 18:38 #

    G a 2-a behaie magarul care sare bara radiului

  71. acadelenegr3 Februarie 18, 2013 la 18:55 #

    Iubesc metoda asta…M’am ales cu 10…Multumesc<3

  72. Georgiana Dedu Martie 3, 2013 la 1:30 #

    Multumim si pentru versete!

  73. pretenasu tau Martie 6, 2013 la 20:03 #

    credeti ca se poate mai usor
    :):):):):D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

  74. Roxana Aprilie 5, 2013 la 22:24 #

    Grupa I A: Grupa metalelor alcaline
    Hai LiNa Katre Roibul Cursei Franceze ( H = hidrogen, Li = litiu, K = potasiu, Cs = cesiu, Rb= rubidiu, Fr = franciu)

    Grupa II A: Grupa metalelor alcalino – pamantoase
    Behaie Magarul Care Sare BaRa ( Be = beririu, Mg = magneziu, Ca = calciu, Sr = strontiu, Ba = bariu, Ra= radiu )

    Grupa III A: Grupa metalelor pamantoase
    Bogdan Alearga pe Gazon Intre Tulpini ( B = bor, Al = aluminiu, Ga = galiu, In = indiu, Tl = taliu

    Grupa IV A: Grupa Carbonului
    Cand Simte Gerul Stan se Plimba ( C = carbon, Si = siliciu, Ge = germaniu, Sn = staniu, Pb = plumb )

    Grupa V A: Grupa Azotului
    Nenea Paul Ascute Stramb Briceagul ( N = azot, P = fosfor, As = arseniu, St = stibiu, B = bismut )

    Grupa VI A: Grupa Oxigenului
    O Sa Se Trezeasca Porcusorul ( O = oxigen, S = sulf, Te = telur, Po = poloniu )

    Grupa VII A: Grupa Halogenilor
    Fata Clara Bradu Inventeaza Atomi ( F = fluor, Cl = clor, Br = brom, I = Iod, At = astatiu)

    Grupa VIII A: Grupa gazelor rare, nobile, aerogene
    Nenea Arion Kantareste Xeroxul Rotunjor ( Ne = neon, Ar = argon, Kr = kripton, Xe = xenon, Rn = Radon

    Un raspuns complect !!

  75. Bordianu Petronela Lacramiora Aprilie 8, 2013 la 10:16 #

    Multumesc pentru tot ceea ce a-ti lasat pe aceasta pagina,,;.. pentru copii este un mod mai distactiv de a invata chimia

  76. Miru Aprilie 16, 2013 la 9:32 #

    Imi pare rau nu pot sa va dau nota 10 ,o sa va dau nota 11 ;).Imi puteti explica si mie Nr lui Avogadro ,va rog frumos si imi dati si mie niste exemple ? .Multumesc frumos precizez ca sunt pe cls a 7 a
    id mess sau mail:miru1000@yahoo.com

  77. Ana Mai 5, 2013 la 10:37 #

    Mi-a placut!!! Imi aduce aminte de orele de chimie cu d-voastra, Domnul Curbet.

  78. Alexandra-Gabriela Octombrie 7, 2013 la 18:57 #

    Interseantã metodã ..M-a ajutat mult. Nu m.aş fi gîndit la aşa ceva .

  79. diana pitipoanca Martie 9, 2014 la 19:08 #

    mie imi place BALUL gainilor in tailanda gr iv

  80. roxana Martie 11, 2014 la 19:22 #

    grupa a 4-a ca si germanii sunt plimnareti : c,si, ge,sn,pb

    grupa a 5-a: nicoara potcoava isi ascute sabia bine: n,p,as,sb,bi

  81. Subacoperire Ianuarie 8, 2015 la 19:12 #

    Interesante propozitiile, dar m-au amuzat mai mult decat m-au ajutat. Oricum, pana la urma am invatat tot cu meoda clasica : scriu fiecare grupa pe hartie si o repet pana o invat.Si in ciuda a ceea ce spun multi, metoda clasica nu este mai lenta. Deci sugerez sa va amuzati cu propozitiile astea si cam atat. Dar pana la urma fiecare le invata cum vrea.
    P.S. Chimia e foarte tare :D !

  82. Alexandru Curbet Ianuarie 9, 2015 la 19:31 #

    succes la învățat

  83. Luci Alexandru Februarie 17, 2015 la 17:53 #

    Grupa 4 poate sa fie : NA Pune ASta SuB BIceps

  84. Alexandru Curbet Februarie 18, 2015 la 20:09 #

    merci

  85. Dora Iunie 5, 2015 la 7:34 #

    I A: Lina, Katy si Robert au curs de franceza.
    IV A: Canada si Germania exporta staniu si plumb.
    V A: Nu poate asculta subiectul bine.
    VI A: O sa se termine povestea.

  86. Alexandru Curbet Iunie 8, 2015 la 10:14 #

    mulțumesc mult.

  87. Daniel Octombrie 25, 2015 la 18:43 #

    Bravo! Tine-o tot asa , cu prop astea l-am invatat mai bine ! :)

  88. Alexandru Curbet Noiembrie 7, 2015 la 16:05 #

    ma bucur sa fiu de folos

  89. Ioana Decembrie 1, 2015 la 12:30 #

    Grupa a treia principala
    Ca si germanii sunt plebei. (C, Si, Ge, Sn, Pb)

  90. Denis Ianuarie 24, 2016 la 18:02 #

    A1 Hai LiNa Ca Rabdarea Costa Franci
    A2 Behaie magarul care sare bara
    A3 Balul gainilor in Tailanda
    A4 Ca si germanii sunt plebei
    A5 Napoleon ascute sabia bine
    A6 O si seniora te pocnesc
    A7 Feri cloceste broaste in Atlantic
    (Asa stiu eu insa nu stiu A8)

  91. ovidiu Aprilie 4, 2016 la 18:11 #

    Bravo!!mii de multumiri!!m-a ajutat extraordinar de mult!Sa mai postati.

  92. Alexandru Curbet Aprilie 5, 2016 la 17:07 #

    cu plăcere

  93. Popa Carmen Aprilie 4, 2017 la 20:30 #

    Sper să îmi fie de folos caci maine mă asculta. Și doamna de chimie ne-a propus sa învățăm tabelul in acest fel😊😊😊😊😉

  94. Gabi Iunie 9, 2017 la 12:17 #

    (F)C (Cl)ub BaRcelona (I)n (At)ac ^Gr.VII A

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cum să înveţi sistemul periodic în 3 ore . (sistemul periodic vesel ) « Fizică şi chimie - Noiembrie 24, 2009

    […] periodic vesel ) Posted on noiembrie 24, 2009 by Alexandru Curbet Mai demult am scris un articol care vă va ajuta să învăţaţi sistemul periodic în aproximativ 3 ore (în afară de actinide […]

  2. Care este grupa si care perioada în sistemul periodic? « Curbet Alexandru - Mai 5, 2010

    […] fizice), precum şi compuşii acestor elemente au proprietăţi asemănătoare. Grupele elementelor le poţi învăţa uşor , prin nişte poezioare. Grupele sunt principale şi secundare, în grupele principale elementele au proprietăţi comune […]

  3. Cum înveţi simplu fizica şi chimia sau Cum te îndrăgosteşti de fizică şi chimie « Despre sufletul meu - Octombrie 28, 2011

    […] Un link deosebit pentru cei care vor să înveţe în 3 ore sistemul lui Mendeleev. […]

  4. Cum înveţi simplu fizica şi chimia sau Cum te îndrăgosteşti de fizică şi chimie | Despre sufletul meu - Iunie 24, 2016

    […] Un link deosebit pentru cei care vor să înveţe în 3 ore sistemul lui Mendeleev. […]

Lasă un răspuns

