Domnul Isus Hristos a venit pe Pământ acum , aproape 2000 de ani cu un scop major – de a prezenta planul de salvare care Îl are Dumnezeu pentru oameni .
În cartea „Mărturii care cer un verdict ” Josh McDowell prezită următorul aspect :
Dacă Dumnezeu ar deveni om ,atunci ne-am aştepta să aibă o intrare neobişnuită în această viaţă .
Iar naşterea lui Hristos dintr-o fecioară este dovada în acest sens .
Conceptul naşterii lui Isus din fecioară trebuie să fie în concordanţă cu modul prezis pentru Mesia în Vechiul Testament .
Prima profeţie cu privire la venirea Lui se află înregistrată în Genesa 3:15 . În acest verset , Dumnezeu spune că sămânţa femeii va zdrobi capul şarpelui .Astfel , Izbăvitorul va veni din sămânţa femeii nu din sămânţa bărbatului , cum este acceptabil din puct de vedere biologic .
O profeţie clară apare în Isaia 7:14 care spune că „… fecioara va rămâne însărcinată , va naşte un fiu şi-i va pune numele Emanuel ” . Este foarte clar că se face referinţă la o fecioară. În mod logic , aceasta se referă la femeia din Genesa 3:15 .
Henry Morris spunea „Deşi în înţelesul lui exact a fost disputat , folosirea lui este întotdeauna compatibilă cu sensul de „virgină” şi în unele cazuri acesta este singurul înţeles posibil .Experţii care au tradus Vechiul Testament în versiunea greacă Septuaginta , au folosit în traducerea lui Isaia 7:14 cuvântul grecesc standart pentru „fecioară” . Tot la fel a făcut şi Matei , când a citat această profeţie (Matei 1:23 ) ca fiind împlinită la naşterea lui Hristos din fecioară .”
Cum a putut apărea conceptul naşterii din fecioară aşa de repede dacă nu era bazat pe realitate ?
Dacă Evangheliile nu au fost relatări istorice , cum de au fost acceptate universale la o dată atât de timpurie ?
Domnul Isus trebuia să se nască fără păcat .
Mai întâi să privim la mărturia lui Isus cu privire la Sine Însuşi .
„Cine din voi mă poate dovedi că am păcat ?” (Ioan 8:46)
El nu a primit nici un răspuns .Când i-a provocat să-L acuze , EL a putut să reziste cercetărilor lor .El era fără păcat ; de aceea a putut să fie atât de deschis .
El a spus de asemenea : „Eu totdeauna fac lucrurile care Îi plac Lui .”(Ioan 8:29)
Puritatea conştientă a lui Hristos este uluitoare prin faptul că este total diferită de experienţa celorlalţi credincioşi . Fiecare creştin ştie că în măsura în care se apropie mai mult de Dumnezeu ,devine mai conştient de păcatul lui .Nu aceeaşi este situaţia lui Hristos .Isus a trăit mai aproape de Dumnezeu decât oricare alt om , necunoscând totuşi nici un sentiment de vinovăţie .
În aceeaşi ordine de idei , ni se spune despre ispitirea lui Isus (Luca 4) , dar niciodată despre păcatele Lui . Nu –L auzim niciodată mărturisind sau cerându-Şi iertarea pentru păcatele Lui , deşi spune ucenicilor Săi să o facă .
Cei mai apropiaţi asociaţi ai Lui , Petru şi Ioan , atestă că El era fără păcat .
„…ci cu sîngele scump al lui Hristos, Mielul fără cusur şi fără prihană.” (1 Petru 1:19)
„El n’a făcut păcat, şi în gura Lui nu s’a găsit vicleşug” (1 Petru 2:22)
„Şi ştiţi că El S’a arătat ca să ia păcatele; şi în El nu este păcat.” (1 Ioan 3:5)
Ioan merge atât de departe încât să spună că dacă cineva se socoteşte fără păcat , este mincinos şi-L face mincinos şi pe Dumnezeu .Şi totuşi Ioan depune mărturie cu privire la caracterul fără păcat al lui Isus când a spus că în Hristos : „nu este păcat” (1 Ioan 3:5).