De ce băieţii ajung să violeze fete?

9 Feb

picture111.jpg    Azi am citit un ziar local , în care am găsit un caz de viol . Doi puştani de 16 ani au violat o fată , iar altul de 20 de ani a avut o tentativă de viol . Acest lucrul se întâmplă chiar sub ochii noştri- aproape de oraşul în care locuiesc, sau chiar în acest oraş. De la unele persoane am auzit că cazurile de viol sunt mult mai multe, dar de obicei nu se ajunge la poliţie.

    M-am întrebat de ce sunt aşa de multe cazuri de viol, dar mai ales de ce au ajuns băieţii /bărbaţii să comită această crimă? De ce suntem înconjuraţi de criminali ?

În acest articol voi urmări ce se întâmplă în viaţa unei fete violate , de ce băieţii sunt tentaţi să gândească la asemenea fapte . Sper ca în urma citirii acestui articol să priveşti cu alţi ochi doamnele şi domnişoarele .

 În Sfînta Scriptură se găseşte un text care vorbeşte despre un caz de viol , şi

mai ales arată care trebui să fie atitudinea poporului vis-a-vis de acest fapt . Textul respectiv îl găsim la Deuteronom22:25-29

Dar dacă omul acela întîlneşte în cîmp pe fata logodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, numai omul care s’a culcat cu ea să fie pedepsit cu moartea. Fetei să nu-i faci nimic; ea nu este vinovată de o nelegiuire vrednică de pedeapsa cu moarte, căci e ca şi cu un om care se aruncă asupra aproapelui lui şi-l omoară. Fata logodită, pe care a întîlnit-o omul acela pe cîmp, a putut să strige fără să fie cineva să-i sară în ajutor. Dacă un om întîlneşte o fată fecioară nelogodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, şi se întîmplă să fie prinşi, omul care s’a culcat cu ea să dea tatălui fetei cincizeci de sicli de argint; şi, pentrucă a necinstit-o, s’o ia de nevastă, şi nu va putea s’o gonească, toată viaţa lui.” 

În acest text sunt două cazuri : în care este violată o fată logodită , şi o fată neleogodită .

În cazul  fetei logodite , bărbatul care s-a culcat cu ea (a violat-o) , trebuie să fie omorât . Căci fata logodită era mireasa unui bărbat , altfel spus era promisă cuiva . Astăzi acest lucru nu se mai practică , din această cauză , cred că sunt aşa mulţi violatori . Dar aceasta este părerea lui Dumnezeu referitor la viol . Ştiu că pedeapsa cu moartea a fost o practică l-a care s-a renunţat , aproape în fiecare ţară. Dacă nu s-ar fi renunţat la această pedeapsă cu siguranşă că ar fi mai puţini criminali. Căci violatorii s-ar speria de o aşa perspectivă , căci cei tentaţi să violeze pe cineva ar fi descurajaţi , conştienţi de faptul că vor fi traşi la răspundere şi îşi vor pierde viaţa şi nu vor scăpa cu o scurtă condamnare la închisoare .   Dumnezeu consideră că este o pedeapsă corectă deoarece este o nelegiuire vrednică de moarte . Şi această crimă este comparată cu omorul , căci violatorul este ca un om „om care se aruncă asupra aproapelui lui şi-l omoară”. Deci Dumnezeu pune la egalitate violul şi omorul . În legislaţia de azi violul şi omorul sunt tratate diferit , omorul considerându-se ceva mult mai grav decât violul .

În al doilea caz , bărbaătul este obligat să se căsătorească cu fata care a violat-o , şi nu v- a putea să o alunge de acasă niciodată .Adica va fi obligata să trăiască alături de ea , şi nu va putea niciodată să divorţeze de ea , indiferent de motiv . Frumoasă perspectivă pentru băiat , nu ?! Dar să nu credeţi că fetele nu au nici un cuvânt de spus. Că băieţii ar sări să forţeze fetele ca apoi să se căsătorească cu ele . În cartea Exod 22:16-17 , unde este descrisă aceeaşi situaţie , se spune că „Dacă tatăl nu vrea să i-o dea, el va plăti în argint preţul zestrei cuvenite fetelor.” Nu-i va părea ieftin deloc !Vreau să spun că Dumnezeu pune mare preţ pe fecioria fetelor , şi atentarea la fecioria fetei o consideră ca şi atentare la viaţa lor .

De ce băieţii sunt tentaţi să violeze?

1 Deoarece au ajuns să dorească o relaţie intimă , nedorind să se căsătorească cu fata respectivă .

 

Aceste dorinţe apar în urma vizionaării imaginilor pornografice , a masturbării , a discuţiilor necontenite despre relaţiile sexuale . Orice ar fi , care îl face să gândească la aceasta tot timpul . Cu timpul ei devin obsedaţi , ia r aceste obsesii îi urmăresc oriunde merg ei . Iar cel mai interesant lor le face plăcere să se gîndească la aceste lucruri , şi nici nu au de gând să renunţe .

Biblia spune :

Voia lui Dumnezeu este sfinţirea voastră: să vă feriţi de curvie; fiecare din voi să ştie să-şi stăpînească vasul (trupul ) în sfinţenie şi cinste, nu în aprinderea poftei, ca Neamurile, cari nu cunosc pe Dumnezeu.” (1 Tesaloniceni 4:3-5)

Plus la toate sunt  mai puternici , deci forţa fizică este pentru ei un avantaj de care nu obosesc să se folosească .

2 Ajung să nu mai pună preţ pe fete / femei ,

şi le privesc ca pe nişte simple obiecte care le pot satisface anumite nevoi . Ei pur şi simlu nu sunt învăţaţi să respecte femeile . În Scriptură se vorbeşte :

Bărbaţilor, purtaţi-vă şi voi, la rîndul vostru, cu înţelepciune cu nevestele voastre, dînd cinste femeii ca unui vas mai slab, ca unele cari vor moşteni împreună cu voi harul vieţii, ca să nu fie împiedecate rugăciunile voastre.”(1 Petru 3:7)

Biblia ne învaţă că femeile sunt mai slabe ca bărbaţii , de aceea trebuie să ne purtăm cu cinste , ba chiar vorbeşte despre o aşa comportare ca fiind înţeleaptă .

De ce bărbaţii cred că e mai înţelept să obligi pe cineva cu forţa să-ţi dea ceea ce nu-ţi aparţine?

Înţelepciunea lor nu este aceeaşi ca şi înţelepciunea lui Dumnezeu .

3 Doresc să aibă relaţii înainte de căsătorie /în timpul căsătoriei .

Este mitul acesta că un bărbat este o maşină de făcut hormoni ,  şi el nu se poate abţine . Şi cineva spunea că „aşa sunt bărţaţii ” sau „bărbăţilor li se permite”. Aceasta este  o scuză ieftină pentru o purtare scârboasă . Apostolul Pavel spune :

Celor neînsuraţi şi văduvelor, le spun că este bine pentru ei să rămînă ca mine(în momentul în care scria aceste rânduri Pavel nu era căsătorit). DAR DACĂ NU SE POT ÎNFRÎNA, să se căsătorească; pentrucă este mai bine să se căsătorească decît să ardă.” (1 Corinteni 7:8-9)

Dar acel care ajunge să violeze nici nu doreşte să se căsătorească , dar doreşte să facă ceea ce doar căsătoriţilor le este permis . Aceasta arată că violatorii sunt persoane care nu doresc să răspundă pentru faptele lor , şi nici nu doresc să-şi asume vre-o răspundere . La fel , arată că sunt persoane egoiste care nu se gândesc la binele altora , ci doar la satisfacerea poftelor personale .

Mai ales că ei (cei care au relaţii înainte de căsătorie , inclusiv violatorii) vor arde în iad . Un preţ mare pentru o pedeapsă care va dura veşnic .

Urmările acestei fapte pot fi dezastruoase .

Viaţa familiei fetei este distrusă , deoarece nici un tată nu şi-a crescut fata lui ca să fie folosită ca jucărie sexuală ,şi nici o mamă nu aştepta acest eveniment .

Viaţa fetei este distrusă . Niciodată nu va mai fi la fel . Am întâlnit la facultate o fată care a fost violată de un prieten de familie ,în copilărie – când a crescut mare nu mai avea încredere în băieţi, mult timp s-a autoînvinovăţit . Şi tot timpul se simţea murdară , şi atrăgea atenţie deosebită igienei personale . O altă fată în urma violului a dorit să se sinucidă .

Scriu aceste lucruri pentru ca să înţeleagă fiecare că durerea provocată este imensă , iar cuiva i se pare doar o joacă …

Dar trebuie să ştie fiecare că  la Dumnezeu este vindecare , şi doar El poate reface viaţa oricărui om .

Dacă nu este pedepsit , violatorul crede că niciodată nu va fi , şi nu se opreşte . Din acest motiv este imporatnt ca violatorul să fie denunţat , ca fiecare să ştie despre el şi faptele lui urâte . Atunci va primi dezgustul tuturor , şi nimeni nu va dori să aibă cu el de a face , şi nu va mai putea să strice viaţa şi altei fete . Răul va fi oprit aici .

Astfel el va primi ceea ce trebuie , şi ceea ce merită . Căci :

Nu ştiţi că cei nedrepţi nu vor moşteni ‘mpărăţia lui Dumnezeu? Nu vă înşelaţi în privinţa aceasta: nici curvarii, nici închinătorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomiţii, nici hoţii, nici cei lacomi, nici beţivii, nici defăimătorii, nici răpareţii nu vor moşteni ‘mpărăţia lui Dumnezeu. ” (1 Corinteni 6:9.10)

Care ar fi soluţiile pentru ca societatea să nu sufere din urma acestor persoane?

– să fie învăţaţi băieţii despre relaţii intime din perspectiva Bibliei . Deoarece Biblia oferă o viziune a lui Dumnezeu , iar când fiecare băiat va avea viziune lui Dumnezeu , va cunoaşte pedeapsa care îl aşteaptă , .şi atunci lucrurile vor sta cu totul altfel .

– să nu privească pornografii . Nici un băiat care va fi dependent de pornografie , nu va putea să aibă o familie fericită , şi nu va putea să se bucure de viaţa de familie . Un părinte conştient ,  le fie interzisă vizionarea filmelor cu caracter imoral copiilor săi , şi îi va învăţa pe copii să fie selectivi în alegerea filmelor şi emisiunelor .

– să nu întreţină relaţii intime înainte de căsătorie . Odată ce întreţin relaţii intime , dorinţa lor creşte , şi cere să fie satisfăcută . Am cunoscut un băiat care a avut relaţii nefiind căsătorit , iar când se întâlnea cu o fată îi cerea să se culce cu ea . Insista în mai multe feluri , uneori ajungea să o bată , dacă ea îl refuza .

– să fie făcuţi cunoscuţi tuturor ca violatori, şi să să fie pedepsiţi aspru de lege.

Iar cel  mai important este ca societatea să ia atitudine , deoarece mâine poţi fi chiar tu , sora ta sau chiar mama ta . Atunci cum vei proceda? Ori aştepţi ca alţii să ia atitudine ?

În unul din următoarele articole voi scrie ce să faci când victima eşti tu ; şi mai ales cum să eviţi să devii victimă.

Anunțuri

45 răspunsuri to “De ce băieţii ajung să violeze fete?”

  1. lenuta Februarie 16, 2008 la 14:23 #

    buna ziua!mi-a placut mult articolul despre viol si perspectiva din carevedeti aceste fapte.Cred ca aveti perfecta dreptate,dar o ,,indoiala” privind faptul ca ar trebui sa denuntam la politie violatorii.Cred ca multe fete nu o fac din frica,pentru ca in ziua de azi pedeapsa pentru viol practic nu e nimic si chiar daca sa dau 2 ani de inchisoare(max),atunci acesti 2 ani pot fi evitati cu suma de bani,astfel baiatul acuzat va vrea razbunare pentru fatul ca afost denuntat si pentru ca fata a vrut sa i se faca dreptate.Atunci cum de procedat?

  2. Alexandru Curbet Februarie 20, 2008 la 4:39 #

    Dragă Lenuta, ca răspuns te invit să citeşti articolul „Vreau să trăiesc!!” . Chiar dacă violatorul te va tachina şi te va ameninta , a doua oară nu va îndrăzni să comită o crimă .
    Vreau ca toţi să înveţe din această tristă poveste .

  3. eduard Aprilie 3, 2008 la 10:06 #

    Baietii ajung sa violeze fete pentru ca sunt refuzati de fete. E simplu nu?

  4. Alexandru Curbet Aprilie 3, 2008 la 13:42 #

    Poate e mai simplu să se căsătorească ? Ca să nu fie refuzaţi ?

  5. Doina Aprilie 12, 2008 la 18:06 #

    Sunt deacord k sa fii violata e o durere mare dar ati mai skris k in skriptura e scris despre violatorul care a necinstit o fata nelogodita k acesta va trebui sa o ia de sotie. Ce fel de viata va duce aceasta fata nevinovata cu un om care ia strikat viata? Adika daka taica-su o da de nevasta aceasta va fi obligata sa traiaska ku el. Nu credeti ca e o nedreptate fatza de fata? Cum e posibil sa mai traiestii cu un astfel de om? Iti transformi viata intr-un infern!!!

  6. Alexandru Curbet Aprilie 12, 2008 la 19:07 #

    Draga Doina , cred din toata inima ca orice tata , in astfel de imprejurari , va cere parerea tatalui . Nu cred ca fata chiar nu are nimic de spus .
    Vreau sa te intreb ceva pe tine – Crezi ca baietii vor mai viola fete daca vor sti ca sunt obligati sa se casatoreasca cu ele ?
    Stiu ca pare incorect , dar incearca sa vezi pedeapsa pe termen lung .
    Domnul sa te binecuvanteze .

  7. Doina Aprilie 14, 2008 la 18:47 #

    adika acele rinduri din scriptura sunt scrise doar pentru ka violatorii sa vada ce pedeapsa merita,adika sa urmeze casatoria cu acea fata, si dupa aia sa nu vrea sa mai procedeze in halul asta.Daca nu am dreptate,fiti mai explicit va rog,vreau si eu sa pot deslusi mai clar toate mesajele biblice caci nu intotdeauna imi este clar mesajul la cele citite in scriptura.Multumesc anticipat!!!

  8. Radu Blendarencu Aprilie 15, 2008 la 19:48 #

    Baietii ajung sa violeze din cauza imoralitatii atit de promovata in mass media. iar daca statul nu va intreprinde nimic, vom avea cazuri foarte dramatice. Tinerii nu mai au frica de Dumnezeu, si asta pentru ca nu mai este nimeni sa ii invete

  9. Alexandru Curbet Aprilie 18, 2008 la 14:25 #

    Dragă Doina , ceea ce am spus este doar o parte a problemei , în realitate violatorii unor fete logodite – Biblia spune că trebuie omorâţi , iar în cazul când fata nu este logodită – sunt două alternative , care desigur le-ai citit în articol . Ştiu că te afectează în mod special, deoarece eşti fată , şi cred că doreşti ca Domnul să te protejeze de astfel de cazuri . Eu am expus doar alternativele Scripturii . Părerea mea , doar a mea , este că violatorii ar trebui pedepsiţi foarte tare , ca să nu mai facă nici ei nici alţii aşa ceva .
    Domnul să te binecuvinteze .

  10. RADU Iunie 3, 2008 la 13:57 #

    Si eu tot sint deacord cu Doina , nu cred ca e drept de al impune pe un violator ce a violat o fata nelogodita sa se casatoreasca cu ea, practic in aceste doua cazuri violatorii fac una si aceeasi greseala , iara pedepsele sunt cu totul si cu totul diferite , in acest caz chiar nu o putem numi pedeapsa… violatorul va trai viata lunga cu femeia pe care a violato , si de care poate si ii place , iar biata fata va fi nevoita sa-l suporte , asata iar aranja pe multi violatori , mai ales pe cei care au violat fata din cauza ca au fost respinsi…. , sa fi fost eu in locul acelei fete niciodata nu ias permite acestui scirbos sa se apropie de ea , si las impune sa se mute in alt colt de lume … si pazeasca-l Dumnezeu daca la-s mai fi vazut vreodata.

  11. RADU Iunie 3, 2008 la 13:59 #

    ops , ma scuzati am vrut sa spun sa fi fost in locul tatalui acelei fete…..

  12. Alexandru Curbet Iunie 3, 2008 la 20:16 #

    Dragă Radu , băieţii ajung să violeze fetele dar numai pentu că le doresc fizic .
    Este normal să nu doreşti să mai ai de-a face cu o astfel de persoană niciodată în viaţă .
    Dar Dumnezeu a spus ca băiatul să se căsătorească cu ea şi nu va avea voie să o alunge din casa lui niciodată . Este şi reversul medaliei – dacă cineva va comite o preacurvie (adulter) va trebui să fie omorât cu pietre . Deci acel bărbat căsătorit – nu va putea nici să trăiască cu soţia normal , nici să divorţeze şi nici nu va putea să aibă relaţii extraconjugale . Ce zici de o aşa perspectivă ?

  13. Sveta Decembrie 7, 2008 la 18:24 #

    salut, cred ca unul dintre cele mai intilnite cazuri pentru ce se intimpla cazuri de viol este ca oamenii nu studiaza Scriptura, si inca fetele nu sunt atente la felul cum se imbraca caci aceasta este un lucru foarte important si daca noi ca fete ne vom imbraca decent atunci nu vom da motive baietilor ca sa inceapa sa gindeasca imoral, dar daca baietii cind vad un calcii si incep sa gindeasca….. asta e problema lui.

  14. Alexandru Curbet Decembrie 7, 2008 la 19:04 #

    Sveta ,ai dreptate – faptul că nu se studiază Biblia este o pierdere colosală pentru fiecare şi pentru întreaga societate . Dacă fetele ar cereceta Scriptura ar avea , uneori , un comportament mai decent ; iar dacă un târăr ar studia Biblia – ar înţelege poziţia în care l-a pus Dumnezeu şi ar respecta doamnele şi domnişoarele .

  15. Dinu Decembrie 16, 2008 la 17:49 #

    Sint de acord cu Sveta ca fetele nu sunt atente deloc cum se imbraca. Chiar si cele care citesc scriptura nu se gandesc la asta.

  16. Alexandru Curbet Decembrie 16, 2008 la 20:12 #

    Dragă Dinu , Sveta vorbeşte de fetele care studiază Sfintele Scripturi . Şi permite-mi să nu să nu fiu deacord cu tine – cunosc multe fete care studiază /citesc Biblia şi doresc să trăiască conform învăţăturii care o găsesc acolo . Mă bucură faptul că sunt aşa multe persoane care au un comportament decent – sunt adevărate exemple pentru mine (sper că şi pentru cei din jur ).

  17. Dinu Decembrie 17, 2008 la 16:43 #

    Iti permit sa nu fii de acord cu mine, dar chiar de pe blogul tau am mers pe pagina „fetelor care studiaza scriptura” si am vazut-o pe Alina Druta cu o rochie aşa de decoltata, ca

  18. Alexandru Curbet Decembrie 17, 2008 la 17:31 #

    Dragă Dinu , trebuie să specific că foloseşti un limbaj îndecent şi rişti să-ţi fie şterse toate mesajele .Nu voi permite libaj indecent pe blogul meu .
    În al doilea rând , trebuie să ştii că doamna Alina Druţă este căsătorită . Nu ştiu la ce te referi , nici la ce poză anume .

  19. RoXxYnDrA Decembrie 31, 2008 la 3:57 #

    Ce PRosTzi;)
    is Uni;) baietzi;d
    nOo aU minte8-}
    ee:))
    nu numai baietzi:p
    ci si fetele…;)

  20. laincoubert556 Octombrie 1, 2009 la 21:51 #

    Baietii si barbatii nu violeaza fete/femei din pofte trupesti ci din ura si complex de inferioritate. Ei practic „se razbuna” pe fetele care i-au facut sa se simta prost. Un barbat care violeaza o femeie e departe de a o iubi.

    Ce am scris mai sus e verificat psihologic deci puteti fii siguri ca e adevarat.

  21. Alexandru Curbet Octombrie 2, 2009 la 5:44 #

    dragă laincoubert556,
    cred că încurci lucrurile, tocmai studiile psihologice arată că băieţii care privesc mateiale pornografice sunt viitorii potenţiali violatori.
    Deci studiile psihologice dau dreptate Bibliei.

  22. evolueaza Octombrie 2, 2009 la 9:23 #

    De ce nu scoti tu studiile cu legatura aia dintre materialele pornografice si potentialul violului.
    N-ai dat nici un link, unde e sursa?

  23. ihh Octombrie 2, 2009 la 13:14 #

    te inseli. singurul raspuns este: DIN LIPSA EDUCATIEI.

  24. 2626m Octombrie 2, 2009 la 13:25 #

    „studiile psihologice dau dreptate Bibliei”
    si studiile cine le-a facut?vreo organizatie crestineasca? tot pe baza de studii din astea sustinea si arsenie boca ca daca nasti 10 copii nu te imbolnavesti de cancer.pare-se ca pe vremea lui nu se stia ca un col rupt in timpu nasterii naturale duce la cancer de col si decesul mamei.

  25. 2626m Octombrie 2, 2009 la 18:00 #

    inca ceva, in perioada comunista aveau loc violuri desi la tv nu vedeai macar un umar dezgolit,iar de reviste si net nu se punea problema, so???nu ti se pare injust sa arunci toata responsabilitatea pe industria sexuala din moment ce astfel de fenomene se intamplau si-n lipsa ei? chiar si-n ziua de astazi, ia exemplul celor de la cuca macau care-si violeaza fetele,acolo nu ajunge revista imorala playboi,oamenii vad in continuare tvr si bulgarii. serios,gandeste-te si la realitatile din jur inainte de a adopta tot ceea ce citesti pe net si e conform cu interesela tale.

  26. Feynman Octombrie 2, 2009 la 23:46 #

    „Crezi ca baietii vor mai viola fete daca vor sti ca sunt obligati sa se casatoreasca cu ele ?”

    DA! CATEGORIC!!!!! Exista o anumita categorie de barbati, mai jalnici, asa… care si-ar dori de nevaste anumite femei la care nu pot accede, mult peste nivelul lor. Inteligente, frumoase, etc… care nu-i baga in seama. Ei bine, daca asta ar fi o metoda sa se aleaga cu o astfel de nevasta, nu s-ar da in laturi. Ca altfel nu apuca ei asa ceva…

  27. laincoubert556 Octombrie 3, 2009 la 11:11 #

    Am si eu o intrebare. De ce Japonia, tara in care exista o subcultura puternica a pornografiei, este o tara in care au loc foarte putine violuri?

  28. Alexandru Curbet Octombrie 3, 2009 la 14:22 #

    pentru 2626m,
    în perioada comunistă erau şi crime, dar erau mult mai puţine deoarece exista şi o frică de pedeapsă mai mare.
    Ceea ce am scris este în mare parte din Biblie,iar unele explicaţii ale comportamentului agresiv le-am luat din cartea „Consiliere pentru tineri”Josh McDowell – un psiholog american.
    Deci nu este doar opinia mea.
    Spune referitor la ce nu eşti de acord?

  29. Alexandru Curbet Octombrie 3, 2009 la 14:23 #

    Dragă Feynman,
    ştii tu aşa exemple?

  30. Alexandru Curbet Octombrie 3, 2009 la 14:41 #

    Dragă laincoubert556,
    de unde ai aşa informaţie?

  31. laincoubert556 Octombrie 3, 2009 la 15:37 #

    Mi se pare ca am citito acum ceva vreme pe wikipedia engleza si de acolo am ajuns printr-un link la un site care dadea detalii.
    Oricum, fetele acelea poate doresc sa se casatoreasca cu altcineva, nu?

  32. Alexandru Curbet Octombrie 3, 2009 la 19:36 #

    dragă laincoubert556,
    la ce fete te-ai referit?

  33. 2626m Octombrie 4, 2009 la 10:12 #

    in per comunista erau crime mai putine pt ca oamenii nu mureau de foame ca acum si nu se vedeau nevoiti sa ucida o batrana pt 200 mii lei vechi. eu vb de violuri. cum explici ca in ciuda lipsei de pornografie de atunci violul tot avea loc?
    nu ti se pare ca,cauzele st multiple,poate violatorul a suferit o trauma in copilarie,poate e un maniac obsedat sexual,poate vrea sa se razbune pt ca fata respectiva are pe altcineva,poate vrea doar sa fure,dar ajunsi la „fata locului” se gandesc ca n-ar fi rau…;la cum pui tu problema reiese ca sta unul si se uita pe o revista porno apoi ii incolteste un gand bolnav-sa o violeze pe sor-sa. deci esti capabil sa-mi raspunzi la ce am intrebat mai sus,partea cu perioada comunista si spatiul rural unde pornografia inca se reduce la cracul dezvelit al linei?scurt si la obiect,de ce si fara pornografie tot aveau loc violuri?
    inca ceva,1numele americanului aluia nu ma flateaza.2fiind american vorbeste din realitatile americane.sa luam exemplul unui autor care vorbeste despre teroarea in scoli(studenti inarmati care-si ucid colegii,bombe etc),despre teroare de care vorbeste el noi nu o putem adapta deoarece in tara noastra nu au loc astfel de evenimente.

  34. Alexandru Curbet Octombrie 4, 2009 la 14:59 #

    Biblia spune că „Inima omului este nespus de rea şi deznădăjduit de înşelătoare”.
    Cred că şi fără pornografie răutatea omului se poate manifesta. Însă pornografia are efectul gazului pe foc, în acest caz. Din acest motiv numărul violurilor creşte.

  35. numazapaci Februarie 10, 2010 la 18:37 #

    Femeilor li se spune mereu ca se pot feri de viol daca nu ies neinsotite, daca au grija sa nu se imbete, daca folosesc cheile de la masina ca arma, daca iau cursuri de auto-aparare, daca nu se imbraca provocator, daca nu vorbesc cu necunoscutii, si asa mai departe. Ele stiu aceste sfaturi. Traiesc cu ele in minte. Si totusi sunt violate.

    Femeile pot fi violate si cand n-au baut nimic si cand sunt in stare de ebrietate. Femeile sunt violate afara sau in propria casa. Sunt violate daca poarta fuste scurte sau daca sunt acoperite din cap pana-n picioare. Sunt violate de barbati pe care ii cunosc sau de barbati pe care nu ii cunosc. Daca o femeie reuseste sa evite un viol folosindu-se de cunostintele de auto-aparare, o alta femeie este violata pentru ca nu se poate apara. Indiferent ce fac sau nu fac femeile, barbatii continua sa violeze.

    Iata o idee radicala: sa adresam mesajele despre prevenirea violului direct barbatilor. Sa facem sa circule mail-uri si ziarele sa publice articole si editoriale cu urmatorul sfat: nu viola. Nu viola o femeie in stare de ebrietate, o femeie singura, o femeie care doarme, o femeie care flirteaza, orice femeie. Pe bune, nu viola pur si simplu.

    Barbatii care violeaza sunt poate o minoritate, dar asta nu inseamna ca nu ar trebui sa transmitem acest mesaj tuturor barbatilor. Nici o femeie nu a fost vreodata (nici macar o data!) cauza propriului viol, si totusi femeile sunt bombardate cu sfaturi care nu pot ajuta decat cel mult in sensul ca violatorul va fi nevoit sa gaseasca o alta victima.

    Violul este o crima masculina. Exista si femei care violeaza dare ele sunt atat de putine incat nu conteaza din punct de vedere statistic. A constientiza acest lucru nu inseamna a scuza femeile care violeaza sau a minimiza in vreun fel suferinta victimelor lor. Insa ne ajuta sa nu mai pretindem ca violul este o crima neutra din punct de vedere al genului si mai ales ne ajuta sa-i confruntam pe cei raspunzatori de majoritatea violurilor.

    Violul, ca dat al vietilor femeilor, este ceva acceptat cultural. Acest lucru devine clar cand ne gandim la felul in care este vazut, pe de alta parte, violul unui barbat de catre alt barbat. Violul unui barbat de catre alt barbat este considerat a fi, pe buna dreptate, o crima oribila, neprovocata. Barbatii care sunt violati nu sunt niciodata invinuiti ca s-ar fi pus singuri intr-o situatie periculoasa, imbatandu-se sau mergand singuri pe strada. Toti barbatii nu sunt invatati cum sa se poarte ca sa nu atraga violatori.

    Sa ne gandim de ce violul este considerat mai grav in cazul in care victima este un barbat heterosexual sau o femeie virgina. Evident, asta se bazeaza pe ideea ca o persoana care in alte circumstante are relatii sexuale consensuale cu barbati nu ar trebui sa fie prea afectata sa “faca sex” in nici o situatie, inclusiv atunci cand e impotriva vointei sale. Marea greseala care intervine in aceasta logica este de a privi violul doar ca pe o partida mai dura de sex. In nici un caz. Diferenta intre viol si sex este aceeasi cu a fi batut pana la pierderea cunostintei fata de a adormi linistit. Violul este un act violent asupra corpului unei persoane si este la fel de traumatizant pentru o femeie care este active sexual ca si pentru o femeie virgina sau un barbat.

    Aceeasi greseala de logica despre viol-ca-sex este evidenta si in discutii despre consimtamant. Un viol, prin definitie, nu poate fi savarsit cu consimtamantul victimei, si totusi aceasta intrebare apare mereu. Atunci cand o femeie este violata, ea trebuie sa dovedeasca faptul ca nu a consimtit. Ce a facut sa-l opreasca pe agresor? S-a luptat destul de mult, a spus nu de destule ori, a tipat destul de tare? Nu era cumva imbracata intr-un fel care arata ca dorea sa fie penetrata? Faptul ca s-a imbatat n-a fost oare o indicatie ca era gata pentru orice activitate? Raspunsurile la aceste intrebari sunt deseori folosite in locul dovezilor pentru a determina ca un viol intentat a fost de fapt o mare neintelegere. Femeia trebuia doar sa fi exprimat mai clar ca nu dorea sa fie violata…

    Ar fi bine ca femeile sa nu fie trase la raspundere pentru comportamentul lor, in general? Nu. Daca o femeie bea prea mult si cade in strada, isi pierde portofelul si isi vomita pe haine, ea este singura vinovata. Dar violul nu este o consecinta a faptului ca ai baut prea mult. Este o consecinta a faptului ca un barbat ia decizia de a viola pe cineva.

    La fel, daca o femeie comite o crima in stare de ebrietate – de exemplu, daca se suie la volan sau ataca pe cineva – ar trebui sa fie trasa la raspundere. Dar a fi violat nu este o crima; a viola pe cineva este. In nici o alta situatie nu i se spune victimei sa-si asume raspunderea pentru actiunile criminalului.

    A invata femeile ca sunt responsabile pentru violuri nu le face sa traiasca mai in siguranta; le face doar sa traiasca mai cu frica in san. Iar mesajul receptionat de violatori este ca nu vor fi pedepsiti pentru crima comisa atata timp cat isi aleg o victima potrivita – una care “se pune singura intr-o situatie vulnerabila” refuzand sa se conformeze regulilor unei societati ce tolereaza violul.”

    IAR AIA CU SA NU INTRETINA RELATII SEXUALE INAINTE DE CASATORIE E MONUMENTALA!!!!
    DE LA CINEVA CA A TRECUT PRIN ASA CEVA

  36. Alexandru Curbet Februarie 10, 2010 la 20:08 #

    pentru numazapaci,
    îmi pare nespus de rău că ai trecut prin aşa ceva. Violul este unul din cele mai rele lucruri care pot să se întâmple unei fete/femei.

  37. laincoubert556 Februarie 11, 2010 la 16:58 #

    @numazapaci: Inteleg ca ai trecut printr-o experienta traumatizanta dar asta nu scuza caracterul misandrist al comentariului tau. Pentru o femeie este rau sa fie violata, iti distruge viata la propriu, dar atitudinea de genul „Barbatii sunt toti niste porci”, „Barbatii sunt niste violatori”, „Toti barbatii despre care a zis cineva ca au violat ar trebui bagati in inchisoare fara proces”, atitudinile astea au doua efecte. Primul e ca presiunea sociala pe care o aplica ii face pe toti barbatii sa nu mai fie capabili de viol si sa se simta vinovati ca sunt barbati si sunt asociati cu asa ceva. Al doilea efect, muuult mai rau este ca femeile ajung sa nu mai fie responsabile in caz ca violeaza pe cineva**. Ele, femeile. Si crede-ma, atitudini ca cele din comentariul tau au ajuns sa creasca rata violurilor comise de catre femei la 40%!!! Adica din 10 violuri, 4 sunt comise de catre femei! Si asta e o statistica. Expertii spun ca nivelul violurilor comise de femei e si mai mare din cauza felului in care societatea nu e facuta sa creada ca o femeie poate viola, lucrul asta ducand la oameni care nu reclama la politie ca au fost violati de catre femei. Gandestete cum te trateaza politia:”Cum te-a violat o femeie, nu am mai auzit de asa ceva”,”Ha, asta a fost violat de catre o femeie?!!? Adica el e barbat sau fetita?”.
    Pe de alta parte, violurile comise de femei au o alta natura decat cele comise de catre barbati. Violurile comise de catre femei sunt indreptate in general catre minori; victimele violurilor comise de catre femei sunt tratate cu mai multa superficialitate de catre autoritati si deseori nu le este oferita credibilitate; in caz ca o femeie este gasita vinovata de viol ea este cel mai probabil trimisa intro sectie de psihiatrie NU pedepsita cu inchisoarea.
    Pe de alta parte daca pui barbatii sub un stigmat de genul barbatii sunt violatori, o femeie poate foarte usor sa-i faca rau unui barbat intretinand relatii sexuale cu el si dupa acea sa zica despre barbat ca a violato. Nici nu trebuie sa castige procesul, ajunge ca i-a distrus reputatia. BTW , numazapaci, stiai ca 1 acuzatie de viol din 3 este retrasa?
    ** Sunt mult mai multe parti negative al acestei mentalitati, astea ar fii doar doua.

  38. numazapaci Martie 12, 2010 la 13:09 #

    draga laincourbet556 cine a aspus ca toti barbatii sunt violatori ! eu\? nu. ai inteles gresit! departe de mine atitudinea asta!ceea ce am vrut sa spun este faptu ca violul este o crima cu predilectie masculina ( asta e natura) nu am acuzat pe nimeni! violul comis de femei exista intra-adevar, dar e asa de rar incat nu conteaza in statistici!
    eu am vrut sa zic ca violuri vor exista chiar daca ai relatii sexuale sau nu inaite de casatorie, chiar daca esti cu fusta scurta sau imbracata din cap pana in picoare….. asta datorita mentalitatii societaiii noastre ( nu ma refer numai la RO ci peste tot ) de mii de ani!
    da este adevarat ca exista poapoare care au o predilectie catre un anumit tip de infractionalitate ( vezi popoarele africane) dar n-am zis ca toti ar fi la fel! am facut ale prejudecatile sociale privind conditia femeii si a barbatului ( care oricum prin natura, biologic nu sunt egali ) pentru a intelege violul!
    imi pare rau ca m-ai inteles gresit si imi cer scuze daca am jignit pe cineva!

  39. Adi Iunie 23, 2010 la 9:54 #

    Eu nu sunt de opinie ca pedeapsa cu moartea sau orice pedeapsa sunt in masura sa controleze fenomenul infractional in general si al violurilor in special…
    Desigur, mai multa educatie in spirit religios si chiar in spirit laic-umanist este imperios necesara, mai ales in tari cu niveluri generale de moralitate extrem de reduse, cum sunt Romania si Moldova…
    Doina, nu poti compara situatia de acum 3000 de ani cu prezentul! Desigur ca tie acum nu ti-ar conveni sa te violeze cineva si sa te oblige sa te mariti cu respectivul:)
    Dar trebuie sa tii cont ca in societatea iudaica de acum 3 milenii statutul femeii era complet diferit… nu existau „Drepturile Omului”!
    Ideea care trebuie extrasa este ca, a posteriori, cand te gandesti sa violezi o femeie, sa consideri exact femeia respectiva ca pe sotia ta… si sa o tratezi cu acelasi respect!!

  40. Alexandru Curbet Iunie 28, 2010 la 6:19 #

    dragă Adi,
    dar prin pedeapsa violatorului era protejată femeia. Fiind unul pedepsit – mulţi alţii nu se vor grăbi să violeze.

  41. Adi Iunie 28, 2010 la 7:54 #

    N-as spune… pedeapsa este un rau, iar printr-un rau nu poti combate alt rau. N-a zis Iisus ca daca combati raul cu rau, atunci raul va invinge?!

  42. Alexandru Curbet Iunie 28, 2010 la 11:48 #

    Dragă Adi,
    nu putem pune crima împreună cu pedeapsa. Crima are ca scop să facă rău cuiva, pe când pedeapsa este o consecinţă a faptului că ai făcut rău.

  43. Adi Iunie 28, 2010 la 19:14 #

    Da! Si respectivul violator isi ispaseste pedeapsa lumeste… iar cei care l-au pedepsit vor urma sa ispaseasca pedeapsa ca i-au facut rau violatorului!
    Se poate extrapola si spune ca i-au luat pacatul:)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ce comportament trebuie să evite fetele ca să nu fie violate . « Curbet Alexandru - Februarie 17, 2008

    […] articolul „De ce băieţii violează fetele ?” am scris motivele pentru care unii din aşa-numiţii bărbaţi ajung să violeze . În acest […]

  2. De ce băieţii ajung să violeze fete? « Zâmbeşte ca un copil! - Septembrie 7, 2008

    […] din ţara noastră. Vă îndemn să citiţi şi dvstră acest articol, pe care îl puteţi găsi aici. […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: