Cum să fii un prieten adevărat ?

7 Noi

Discutând cu un grup de tineri am fost surprins de poziţia lor vis-a – vis de aceasta . deşi toţi au fost de acord cu faptul c[ prietenia este un lucru foarte important nimeni nu a putut spune despre sine că ar fi un prieten adevărat .

În acest articol vreau să spun cum poţi fi un prieten adevărat .

    Deci pentru a fi un prieten adevărat trebuie

    1. Tu să fii un prieten . A fi prieten nu înseamnă să-ţi oferi un titlu oarecare , şi nici nu înseamnă doar să stai în timpul tău liber cu cineva .Este mai mult de atât : ai resposabilitatea să fii un prieten cu un caracter integru . Deci pentru a fi un prieten trebuie să –ţi dezvolţi calităţi bune , căci doar aşa poţi să zideşti o prietenie curată şi neprefăcută . Cel mai înţelepr om , Solomon , zice în caretea Proverbe capitolul 22

11 Cine iubeşte curăţia inimii, şi are bunăvoinţa pe buze, este prieten cu împăratul.”

Dacă ai un caracter frumos , oamenii vor dori să te cunoască . Şi ce adevărat este proverbul „Spune-mi cine-ţi sunt prietenii , şi-ţi voi spune cine eşti .”

    2. Să –ţi susţii prietenul la nevoie . Cum am mai menţionat , prietenie înseamnă implicare . Nu implicare în viaţa lui de familie , sau să-i rezolvi tu problemele, ci mai mult un ajutor în moment de nevoie (criză ).

Cum înveseleşte untdelemnul şi tămîia inima, aşa de dulci sînt sfaturile pline de dragoste ale unui prieten.” (Proverbe 27:9)

Uneori oamenii au nevoie doar de un sfat , sau o încurajare , şi aceste lucruri în momentele dificile sunt foarte importante . Oferă-i prietenului tău sprijinul atunci când are el nevoie , dacă nu poţi sau nu eşti sigur că sfatul tău este bun -nu te grăbi ; poate ar fi mai bine să apelaţi la o persoană de încredere , care te poate sfătui (cum ar fi părinţii, preotul , şi lui Dumnezeu) .

Implicare care a avut-o Dumnezeu în viaţa noastră , a fost cu multă dragoste :

Nu este mai mare dragoste decît să-şi dea cineva viaţa pentru prietenii săi.”

(Ioan 15:8), – dragostea care a fost arătată de Domnul nostru Isus Hristos .

    3. Să –i spui adevărul dacă nu procedează corect.

O armă pe care trebuie să o foloseşti în prietenie este sinceritatea . Nu-ţi minţi prietenii şi nici nu le ascunde adevărul . În momentul în care tu , într-un mod sau altul , nu eşti sincer cu persoanele apropiate – ele nu mai pot avea încredere în tine . Şi un prieten va aprecia faptul că ai fost sincer .

Mai bine o mustrare pe faţă de cît o prietenie ascunsă. –

Rănile făcute de un prieten dovedesc credincioşia lui, dar sărutările unui vrăjmaş sînt mincinoase.” (Proverbe 27:5-6)

Minciuna are picioare scurte , şi oricum se va afla ,deci n-o folosi nici într-un caz .

    4. Nu te stărui să ai pe toată lumea de prieteni

Biblia ne avertizează despre aceasta :

Cine îşi face mulţi prieteni, îi face spre nenorocirea lui, dar este un prieten care ţine mai mult la tine decît un frate.” (Proverbe 18:24)

Dacă scopul tău este să ai mulţi prieteni , va trebui să te epuizezi enorm . Există riscul ca să ajungi să – ţi fie mintea ocupată de faptul cum să fii pe plac altora , şi nu cum să zideşti o relaţie cu actualii prieteni .

    5. Nu fă glume proaste pe seama lui , chiar dacă e de faţă sau nu.

Nu ştiu de ce este primit ca unii tinerii să se înjure între ei , şi consideră acesta ca ceva ce aparţine exclusiv prieteniei . Sunt mulţi tineri care fac glume proaste între ei şi se numesc prieteni .Orice tip de glumă proastă jigneşte interlocutorul , şi o persoană tratată astfel afunge să-şi dezvolte un comportament de apărare . Deşi acest gen de comunicare nu arată respest pentru orice persoană , el mai şi răneşte foarte tare .

Crezi că aşa discută două persoane care se respectă?!

Dacă ai prieteni şi vorbeşti cu ei într-un astfel de mod te rog să nu o mai faci , deoarece :Cine vorbeşte în chip uşuratic, răneşte ca străpungerea unei săbii, dar limba înţelepţilor aduce vindecare.”(Proverbe 12 :18)

La facultate am avut un coleg Dvininov Dorel , care avea două calităţi pe care le admiram la el : nu vorbea pe nimeni de rău şi orice lucru îl făcea cât putea de bine ; ca rezultat – mulţi oamenii îl simpatizau , şi era respectat pentru aceasta .Iar eu sunt bucuros să-l pot numi prieten .

    6. Împrieteneşte-te cu familia ta . Începutul relaţiilor tale de prietenie se încep în familie . De ce pleci undeva pentru a-ţi găsi prieteni ? De ce nu eşti prieten cu fraţii tăi? Cum vei şti să fii prieten dacă nu vei avea relaţii bune cu familia ta ? Pot exista şi cazuri cînd este greu să te apropii de cineva din familie , dar nu este imposibil .

    7. Ţinete de promisiune

Stăruie-te să te ţii tot timpul de promiisiunile care le faci . Dacă uneori nu poţi , contactează-l din timp , deoarece prietenul tău s-a bazat pe tine .

    8. Alege-ţi bine prietenii

,Tovărăşiile rele strică obiceiurile bune„. Aşa spune Biblia ,şi acesta trebue să te pună pe gânduri .
Alege-ţi prieteni care au valori corecte şi pricipii sănătoase în viaţă . Nu te lăsa păcălit de faptul că tu îi vei schimba , deoarece deprinderile rele nu sunt aşa uşor de îndepărtat , iar oamenii care au aşa deprinderi le consideră bune . Alege prieteni care nu te vor îndemna la lucruri rele .

„Sînt prieten cu toţi cei ce se tem de Tine, şi cu cei ce păzesc poruncile Tale.”Psalmul 119 :63
Căci Domnul urăşte pe oamenii stricaţi, dar este prieten cu cei fără prihană.”(Proverbe 3:32)

Dumnezeu să te binecuvânteze să fii un prieten adevărat.

53 răspunsuri to “Cum să fii un prieten adevărat ?”

  1. Andrei Iunie 1, 2008 la 20:19 #

    da asa este , si totusi am avut un grup si din cauza lor k am avut prea multi , toti ma cautau , vb cu unu ieseam afara , ajungeam in casa , ma cauta altu …si nu aveam timp …am scapat de unii dintre ei , dar acuma simt nevoie sa mai am prieteni … iar acum majoritatea nu ii mai intereseaza

  2. cristi Iunie 16, 2008 la 18:03 #

    ash dori un sfat dak s poate…d la oricine…am faqt o mare gresheala…mi-am lasat prietenul la nevoie….shi asta pt k eram in criza d timp:((…cum ash putea sa ma revanshez fatza d el??

  3. Alexandru Curbet Iunie 16, 2008 la 19:31 #

    Dragă Cristi , întâi cere-ţi iertarea de la prieten (să ştii că este este foarte important ca el să ştie că regreţi ) .

  4. Elena Barac Iunie 16, 2008 la 22:12 #

    sunt de acord: 1. cere iertare recunoscind greseala, fiindca un prieten adevarat la nevoie ajunge ca un frate 2. daca nu te va intelege, daca nu iarta, atunci inseamna ca de fapt nu ti-a fost si nici nu iti este prieten. dar sper ca nu e cazul, sper ca acest prieten al tau te va intelege si ca recunoasterea greselii tale este una sincera

  5. alexandra August 27, 2008 la 12:42 #

    am avut 2 prieteni si pana la urma miam dat seama ca nu erau niste prieteni adevarati mam despartit de ei iar acum nu mai am nici un prieten am incercat sami fac niste prieteni dar ma vorbeau pe la spate asa ca mam despartit si de ei iar acum nu mai am nici un prieten as vrea sa shtiu cum sa ma comport cu cei din jur ca sa imi fie prieteni? de obicei in tot deauna knd cineva isi bate joc nul mai iert niciodata si poate si din cauza asta nu prea am prieteni…mie cam frica sa merg sa incerc sa vorbesc cu ei poate ca isi vor bate joc de mn si vor incerca sa ma domine

  6. Alexandru Curbet August 28, 2008 la 4:29 #

    Dragă Alexandra , prietenii nu se fac timp de o lună sau două .
    În primul rând , trebuia să discuţi cu foştii tăi prieteni , poate a fost o mică neînţelegere .
    Posibil ca ei să fi observat ceva la tine care nu le-a plăcut . Gândeşte-te şi la asta .
    Oamenii doresc să fie prieteni cu cei care au caracter frumos , ca să-ţi faci prieteni nu trebuie să depui efort ca să faci cunoştinţă cu cineva .
    Cel mai bine este să faci binele în fiecare zi şi să nu oboseşti în aceasta . Atunci oamenii cu caracter frumos , vor aprecia asta şi atunci ei vor dori să facă cunoştinţă cu tine .

  7. diana Septembrie 25, 2008 la 12:18 #

    am avut 2 prietene bune intr-un timp am cam neglijat-o pe raluca dar apoiam stat din nou cu ea. in vacanta ele au fost intr-o tabara in care eu n-am putut merge din cauza ca ma duceam cu parintii in alta parte. acolo ele s-au imprietenit cu alt grup de fete in grupul acela se afla si diana.la inceputul scolii am fost socata de faptul ca nu mi-au zis nici buna si am vorbit cu alte doua fete care au fost date la o parte. ele sustin ca diana ar fi capul rautatilor . la inceput n-am crezut dar dupa aceea mi-am dat seama ca toate din grup sunt mai rele si mai ingamfate din cauza ca ii dau ascultare dianei.cum as putea sa fiu prietena cu cele doua fete de care am povestit?

  8. Alexandru Curbet Septembrie 28, 2008 la 4:13 #

    Dragă Diana dacă e aşa cum ai povestit de ce mai doreşti să fii prietenă cu cele două fete ? Dacă aşa ai caracterizat prietenele tale – doreşti să fii ca ele ? căci asta se va întâmpla cu tine dacă veţi comunca mai departe .
    Desigur că nu ştiu multe detalii dar te sfătuiesc să priveşti şi la principiile după care te conduci la alegerea prietenelor .
    O zi bună .

  9. dani Ianuarie 8, 2009 la 14:59 #

    mam certat cu prietenul meu de multe ori dar tot neam imprietenit dar acum e mai rau si nu stiu ce sa fac.

  10. Alexandru Curbet Ianuarie 8, 2009 la 19:10 #

    nu pot să te sfătui nimic , deoarece nu ştiu care e cauza certurilor . Dar îţi propun să te analizezi pe tine prin prisma articolului .

  11. roxana Februarie 14, 2009 la 23:17 #

    buna..ma numesc roxana..am o problema..de ce nu pot..sa am un prieten…dupa aceasta fraza”esti dragutza dar mika..si euh nu verau sa am prietena si daca as vrea vreau unele mai mari nu mici k tn”..adik mam simtit..ka un kakat..p boone..nu stiuce sa fac..ca sa mai am incredere..intr`un baiat..oare ce sfat imi dai?

  12. Buburuza Aprilie 13, 2009 la 11:55 #

    Buna ..Ma numesc Andreea, am 15 ani si sunt dezamagita de prieteni.Totul a inceput cand a trebuit sa ma mut din localitate timp de 4 ani dupa care am revenit .Primele zile mi s-au parut infernale :ma gamdeam tot timpul :oare ce am facut ca sa merit eu asta?
    Realizasem ca nu am niciun prieten in preajma .Prin clasa a8a mi-am facut ca preietena colega de banca, dupa care prietena prietenei de banca [fusesemm cu ea in clasele mici] si tot asa.Singurul fapt care ma macina este acela ca:Atunci cand sunt acasa nu am pe nimeni :adica nimeni nu ma suna ,nimeni nu ma imtreaba ce mai fac si etc.Dar la scoala toata ziua ce faci andreea , ce dor mi-a fost de tine …Si pana la urma am realizat ca sunt 2 mincinoase , dar acum ma gandesc ce sa fac pe cine sa gasesc sa imi fie cu adevarat prietena.Adica ma simt singura si aproape toata ziua stau numai in casa datorita faptului ca nu am prieteni ….>:d<

  13. Alexandru Curbet Aprilie 13, 2009 la 16:53 #

    Nu trebuie să te supere faptul că , la moment , eşti singură .
    La moment ai o groază de timp pe care poţi să-l foloseşti foarte productiv .
    Prieteniile nu se fac peste noapte . Cel mai bine să cauţi prieteni conform versetului 2 Timotei 2:22
    „Fugi de poftele tinereţii şi urmăreşte neprihănirea, credinţa, dragostea, pacea, împreună cu cei ce cheamă pe Domnul dintr-o inimă curată.”

    Accentuez : cu cei ce cheamă pe Domnul dintr-o inimă curată .
    Caută o bisercă din localitate în care se studiază Sfintele Scripturi – sunt sigur că vei fi primită bine .
    Şi vreau să-ţi spun că nu e cazul să te dezamăgeşti de prieteni , cu siguranţă vei avea ocazia să cunoşti persoane deosebite care îţi vor fi prieteni pe viaţă . Şi vreau să-ţi spun că deja ai aşa persoane : aceştia îţi sunt părinţii . Nu e cazul să râvneşti prietenia cuiva care nu te apreciază , dar vei reuşi cu adevărat să realizezi ceva – dacă eşti în relaţii frumoase cu părinţii .
    Apoi mai este Domnul Isus , care este Cel care a participat la crearea ta ca om şi Şi-a arătat dragostea faţă de tine încă când tu nu-L cunoşteai . Trebuie doar să-L cauţi pe El .
    Petrece timp cu cei dragi : cu Domnul Isus , cu părinţii şi vei aprecia viaţa mai mult ca orice .
    Nu eşti singură . Niciodată nu vei fi .

  14. nu conteaza Aprilie 24, 2009 la 15:38 #

    prieteni adevarati? greu de gasit asa ceva… o sa postez si eu pe unul din blogurile mele despre treaba asta… o sa povestesc acolo ce am patit eu defapt si cum am fost „parasit” de prietenul pe care l-am ajutat sa se integreze (asa fac tot timpul, daca cineva nu se poate integra si e singur, il ajut sa scape de lucrul asta). acuma ii integrat, are ceva banuti si un apartament unde te poti chefui. majoritatea fostilor prieteni (nu le mai zic prieteni) acum sunt la el se distreaza si mie nu-mi mai da nimeni nici un telefon… inainte eram chemat in continuu undeva… cu alte cuvinte… BANII NE CONDUC VIATA! In schimb pot zice ca am 2 prieteni adevarati… unu ii in spania si vorbesc mult cu el si celalalt ii foarte sarac dar prefer un om sarac cu suflet mare decat un bogatas care sa ma barfeasca. prefer sa ma injure in fata decat sa ma injure vorbind cu altcineva.

    p.s. NO MONEY NO FRIENDS!

  15. Alexandru Curbet Aprilie 24, 2009 la 17:15 #

    spui că nu există prieteni adevăraţi dar totuşi menţionezi că ai doi prieteni adevăraţi .

  16. nu conteaza Aprilie 25, 2009 la 19:20 #

    cred ca „greu de gasit asa ceva” nu inseamna acelasi lucru cu „nu exista” ;)

  17. Andreea Catalina Iunie 3, 2009 la 18:34 #

    sunt foate dezamgita de oamenii din ziua de azi. DEsi am doar 13 ani am realizat ca pretenii carei credem preteni nu sun asa de fapt.In momentul de fata toata clasa mea de la sc nu mia vb cu mne.Am o situatie materiala ceva mai buna decat al celorlalti.Dar nu mam mandrit niciodata cu asta.M-am suparat intro zi p o fata din cls care isi cumpara lucruri de firma si mam enervat deodata si iam zis ca de acum incolo o sa ma dau si eu mare cum se da ea.Asta am spuso la nervi.Iar la sc a inceput sa zika ca ma dau yo mare ….toata clasa sa intors impotriva mea.Iar pretena mea cea mai buna nu ma ajutat nu ma sustynut.Si acum cateva zile iam spus: eu mereu ity iau apararea si risc sa cad rau cu colegii iar u niciodata n ma ajuti?” iar ea a sustynut faptul ca niciodata nam ajutato desi aceasta e o minciuna. Si in rest nu am nici un prieten.Aveti vreun sfat pt mne pt a imi face preteni?

  18. Alexandru Curbet Iunie 5, 2009 la 19:07 #

    Dragă Andreea Catalina ,
    nu ştiu situaţa ta în detalii , dar vreau să-ţi spun că prietenii nu se fac într-o zi sau săptămână ,
    pentru început ar trebui să-ţi ceri scuze de la fata care ai jignit-o la nervi .
    Apoi este bine să citeşti articolul şi să-ţi notezi punctele în care nu te-ai regăsit .
    o zi bună .

  19. raluka Octombrie 1, 2009 la 18:40 #

    Deci…eu am o prietena…..are are nijte probleme…vreau ff mt sa o ajut dar de obicei knd o intreb ce face ea zice rau si o intreb dc …ea raspunde :asa….dc???vreau sa ii fiu alaturi pt k prob pe kre le are nu sunt tokmai usoare…deci…vreau si eu un sfat:(:(

  20. rucsi georgescu. Octombrie 1, 2009 la 21:22 #

    referitor la aceasta andreea catalina.este in clasa cu mine.eu sunt fata pe care a jignito:i-a spus fostului meu prieten ca eu in timp ce eram cu acel baiat mai eram impreuna cu alti 4 tipi despre care eu nu mai auzisem niciodata.ce sa fac?daca imi cere scuze sa o iert sau nu???

  21. Alexandru Curbet Octombrie 2, 2009 la 5:39 #

    pentru raluka
    propune-i prietene-i tale să discute cu părinţii sau cu un preot. Cu siguranţă vor găsi ce să o sfătuiască.

    pentru rucsi georgescu.,
    cred că ar fi bine să discutaţi între voi pentru început.
    Şi ar fi foarte frumos din partea ta să o ierţi.

  22. rucsi georgescu. Octombrie 2, 2009 la 20:17 #

    nu cred ca aceasta andeea catalina este persoana care mi-a fost mie prietena si pe care acum o urasc foare mult.am incurcat numele si situatia .andreea catalina despre care vorbeam eu este aproape in aceeasi situatie.cum am mai zis ea a trebuit sa ma desparta de toti bietii cu care am fost si ii cunostea si ea.nu inteleg de ce ar trebui sa o iert dupa ce mi-a facut atatea si mie si a trei colege de ale mele???

  23. Davidescu Andrei Octombrie 3, 2009 la 4:07 #

    fii OGLINDA cu fiecare persoana !!! Vrei sa ai prieteni ? Fa mai intai rost de bani ! Vrei sa ai prieteni adevarati ? Cauta toata viata vezi daca dai de ceva !

  24. Alexandru Curbet Octombrie 3, 2009 la 14:28 #

    Dragă rucsi georgescu,
    Domnul Isus ne-a învăţat iertarea: în rugăciunea „Tatăl nostru” noi spune ca Domnul să ne ierte cum iertăm şi noi greşiţilor noştri.

  25. Alexandru Curbet Octombrie 3, 2009 la 14:30 #

    Dragă Davidescu Andrei,
    dacă prietenii îi vei avea doar atât timp cât ai bani, să ai grijă că în viaţă sunt şi momente mai grele. Atunci vei vedea cine ţi-e prieten şi cine nu.
    Biblia spune că „Un prieten în nenorocire îţi ajunge ca un frate”.
    Înţeleg că eşti dezamăgit şi nu crezi în prieteni adevăraţi, dar să ştii că nu e chiar aşa.
    Îţi propun să mai citeşti încă o dată articolul de mai sus.

  26. raluka Octombrie 3, 2009 la 19:08 #

    da dar situatzia e altfel…nu pot sa publik prob ei dar vreau doar sa stiu cum sa fac sa nu ma mai ignore…undeori gresesc si eu spunandui k nu mai tine la mine alteori pur si simplu ma ignora…vreau sa stiu daca e bine sa ii dau sfaturi atunki knd spune k nu are nevoie ji daca ar trebui sa o iert knd ma ignora…prob e ca …uneori sufar din cauza asta…ea imi spune sa nu mai plang dar …eu inca lupt pt preitenia noastra …e bn ce fac?

  27. raluka Octombrie 3, 2009 la 19:14 #

    eu cred ca andreea catalina e o prietena buna…desi nu o cunosc dekt de un an de zile …chioar tin la ea k la o sora…vr sa va intreb daca e bn sa am incredere in respectiva x kre v-am ovestit…pt k ea zice k tine la mine…ji eu smt asta…totul depinde de ea…de knd am inceput scoala ma trateaza altfel…ea zice k sa schimbat…eu ce pot sa cred ???

  28. Alexandru Curbet Octombrie 3, 2009 la 19:22 #

    Dragă raluka, îşi scriu pe email.

  29. raluka Octombrie 4, 2009 la 14:51 #

    vreau sfaturile cat mai repede sa stiu ce fac:d

  30. Alexandru Curbet Octombrie 4, 2009 la 15:09 #

    raluka, ţi-am scris pe email.

  31. raluka Octombrie 4, 2009 la 18:34 #

    Pe email nu mi-a aparut …scrieti-mi aici va rog!!!

  32. raluka Octombrie 20, 2009 la 8:30 #

    eu cred ca andreea catalina e o prietena buna…desi nu o cunosc dekt de un an de zile …chioar tin la ea k la o sora…vr sa va intreb daca e bn sa am incredere in respectiva x kre v-am ovestit…pt k ea zice k tine la mine…ji eu smt asta…totul depinde de ea…de knd am inceput scoala ma trateaza altfel…ea zice k sa schimbat…eu ce pot sa cred ???

  33. Mariita Decembrie 2, 2009 la 20:41 #

    Prieteni…..e un lucru mununat.Ei sunt aceea care te inteleg si totodata te ajuta.Priatenul e ca aldoilea frate.

  34. Alexandru Curbet Decembrie 4, 2009 la 8:02 #

    Corect Mariita,
    e o bucurie să ai prieteni adevăraţi.

  35. Irina Decembrie 4, 2009 la 20:29 #

    Niste sfaturi super!
    Multumesc!
    Voi recomanda articolul si altora…

  36. Alexandru Curbet Decembrie 5, 2009 la 18:24 #

    Cu cea mai mare plăcere.

  37. Lumila Noiembrie 14, 2010 la 18:22 #

    Buna, Alex! Intr-adevar faci o treaba buna cu acest blog. E bine organizat, tematic si bine argumentat. Apreciez intelepciunea si maturitatea cu care tratezi fiecare intrebare sau comentariu. Cred ca Dumnezeu are ceva de spus prin tine generatiei noastre. Si apoi, un minunat plan cu viata ta… Te incurajez sa continui tot asa… Ma bucur ca te-am cunoscut si ca iei viata in serios…
    A propos de acest articol, cred ca avem minunatul privilegiu de a face din Dumnezeu cel mai bun prieten al nostru, si noi sa traim asa ca El sa ne poate numi prietenii Lui…

  38. Alexandru Curbet Noiembrie 14, 2010 la 21:34 #

    Ai dreptate, Dumnezeu trebuie să fie prietenul nostru cel mai bun. Deşi , doar Domnul Isus Şi-a dat viaţa pentru noi.

  39. Danyela&Ana Aprilie 25, 2011 la 23:56 #

    Multumesc foarte mult pt aceste sfaturi!!!! eu am o prietena pe nume Ana si de mai multe ori ma lasa balta,iar eu mai ma enervez si vb urat cu ea.ce ar trebui sa fac?

  40. ****** Aprilie 25, 2011 la 23:58 #

    Daca ai o prietena cu care te intelegi foarte bine si la un moment dat se intoarce impotriva ta… ce ai trebui sa faci?

  41. Alexandru Curbet Aprilie 27, 2011 la 11:37 #

    dragă Danyela&Ana,
    pentru început ar trebui să încerci să te împaci cu prietena ta şi să nu mai vorbeşti urât cu ea. Te sfătuiesc să mai reciteşti articolul.

  42. anonim Iunie 7, 2011 la 19:33 #

    Eu nu am prietene deloc,desi inainte mai aveam poate,acum deloc,nu stiu ce sa mai cred,nu am viata sociala,si cred ca problema ar putea fi rezolvata,dar nu stiu solutia.

  43. Alexandru Curbet Iunie 13, 2011 la 21:44 #

    dragă anonim, nu eşti singură , sunt sigur de asta. Câţi ani ai, scrie-mi detalii şi îţi voi răspunde la email.

  44. Ana Maria Bogdan Iulie 2, 2011 la 16:28 #

    Ai subliniat foarte bine profilul unui prieten adevart…insa tin sa precizez ca un prieten nu trebuie sa fie intotdeauna intruchipat de o persoana….cel mai bun prieten al meu este ZAMBETUL.:).
    http://hanne-cumparzambete.blogspot.com/2011/07/cel-mai-bun-prieten.html

  45. Alexandru Curbet Iulie 7, 2011 la 18:15 #

    Dragă Ana-Maria, oamenii totdeauna caută un exemplu – iar cel mai bun exemplu este Domnul Isus.

  46. anonim Noiembrie 28, 2011 la 20:37 #

    Buna:) Am o prietena care de curand a suferit o dureroasa pierdere in familie. Sunt suparata pe mine pentru ca eu tot timpul vorbeam ironic si radeam pe seama ei, exact cum ati spus in articol , si abia acum mi-am dat seama ca nu m-am comportat niciodata ca o prietena adevarata(dar ea nu se supara niciodata pe mine si ne intelegeam in continuare)Dar asta abia acum cand ea sufera am realizat. Si acum, cand ea a dat de greu, eu nu stiu cum s-o consolez, cum sa-i demonstrez ca sunt o prietena adevarata si cum sa fiu alaturi de ea. Imi pare foarte rau de cum m-am purtat cu ea…Ce sa fac?
    As vrea sa-mi cer iertare de la ea, dar nu este un moment propice.
    M-am gandit s-o ajut putin la lectii deoarece suntem in perioada tezelor si ea nu se desurca, mai ales ca acum a lipsit de la scoala. Macar cu asta sa-i fiu de folos.

  47. Alexandru Curbet Decembrie 9, 2011 la 9:03 #

    Niciodată nu e târziu să-ți ceri iertare.

  48. anna Februarie 24, 2012 la 19:28 #

    salut! am avut un prieten pe care il socoteam cel mai apropiat si alaturi de care ma simteam in siguranta… puteam discuta cu el despre tot fara a avea frica ca nu ma va intelege… acum insa situatia sa schimbat si complet as spune si asta din cauza ca recent el mia zis ca vede in mine mai mult decit o prietena iar eu nu am putut raspunde la fel, vazind in el doar un frate. am ajuns la aceea ca practic nu mai discutam. sa fi fost asta doar o iluzie dar nu prietenie? si ce as putea sa fac?

  49. Alexandru Curbet Martie 1, 2012 la 22:59 #

    Dragă anna, îți sugerez două articole care te vor ajuta să iei decizia corectă:
    http://www.moldovacrestina.net/tineri/intalniri-casatorie-partea-1/
    http://www.moldovacrestina.net/biserici/intalniri-casatorie-partea-2/

  50. natalia Noiembrie 24, 2012 la 9:40 #

    super

Trackbacks/Pingbacks

  1. Prietenie « Curbet Alexandru - August 8, 2009

    […] a definit prietenia astfel :“Un prieten este o persoană care se apropie atunci când toţi te părăsesc”. […]

  2. Cercetari sociologice « profadelogica - Noiembrie 1, 2009

    […] https://alexcurbet.wordpress.com/2007/11/07/cum-sa-fii-un-prieten-adevarat/ […]

Lasă un răspuns

